-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Mer sex fra Alfa Romeo
Lanseringen av etterfølgeren til floppen 166 vil bære navnet 169, men blir stadig endret. Skal vi tro illustrasjonene fra Carparazzi er den vel verdt å vente på.
Etter planen skulle Alfa Romeo 169 blitt lansert på slutten av dette året i forbindelse med at merket nå forsøker å reetablere seg i Nord-Amerika.
Planene har imidlertid stadig blitt skjøvet bakover, sist som følge av den økonomiske krisen, men også som et resultat av lederskifter i selskapet og problemer med å finne en egnet plattform.
På lanseringen av Alfa Romeo MiTo som vi var på sommeren 2009 sa Alfa-sjef Luca De Meo at de definitivt planla å bygge 169, men at man at arbeidet med å finne en egnet plattform hadde bremset utviklingen.
Plattformproblemer
Mens Alfa Romeo 166 er bygget på en variant av samme plattform som forgjengeren 164, med forhjulstrekk. Det ble imidlertid klart at man, som et følge av suksessen med superbilen 8C ønsket at en ny stor Alfa skulle ha bakhjulstrekk.
Det ville i tilfelle bli den første masseproduserte Alfa med bakhjulstrekk siden, etter mange menings den siste ekte Alfa, 75 som ble tatt ut av produksjon i 1992.
Ryktene sa lenge at 169 ville bygge på samme plattform som Maserati Quattroporte. I praksis ble nok dette likevel for kostbart, og Alfa Romeo brukte mye tid på å finne en ny plattform.
I denne forbindelse var man godt i gang med å komme til enighet med å bruke Daimlers plattform som nye E-klasse er bygget på, men dette strandet og Jaguar og Tata var neste stopp. Plattformen som den strålende XF er bygget på ville være godt egnet.
Etter at det nå ser ut som om Fiat og Chrysler har funnet hverandre er det imidlertid mest sannsynlig at man vil bruke plattformen som kalles LX, og som er den samme som den nye Chrysler 300C vil bruke.
SE: Alle nyheter om Alfa Romeo
Moderne
Mens en bil som MiTo har hentet klar inspirasjon fra 8C kan det virke som om Alfa Romeo med en ny 169 ønsker å fremstå som en moderne premiumbil som skal konkurrere med biler som Mercedes CLS og den kommende A7, altså en form for firedørs coupe.
For å kunne matche disse konkurrentene blir det viktig at motorer også står i stil med designet.
Alfa har imidlertid fremragende alternativer som den nye Multiair V6-motoren og V8eren som vi finner i Maserati. Også dieselmotorer blir også viktige for det europeiske markedet.
Om bilen kommer i 2011 eller 2013 er foreløpig usikkert, men mens vi venter får vi hygge oss med bildene.
SE : Dette skrev Bil om Alfa Romeo 166 for 10 år siden