-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bevegelser hos Alpine
Nå inviteres kundene til å kjøpe første opplag av nye Alpine på nettet. 1955 nummererte eksemplarer i første omgang.
Det er ikke mye de potensielle kundene får vite om den nye bilen.
De får vite at den skal koste mellom 55 og 60.000 euro i Frankrike, med skatter og avgifter.
De får vite at de vil møte hele bilen, ikke bare noen fotografier og en slags video, i første kvartal 2017 (det vil nok si Genève-utstillingen)
Og de får beskjed om at det vil ta dem 4,5 sekunder å komme til 100, dersom de vil prøve.
Da kan også velge farge, de fleste vil vel gå for den klassiske blå, men også svart og hvit blir tilgjengelig.
Tenk på et tall…
Du får også beskjed, når du har lastet ned den aktuelle jeg-vil-ha-en-Alpine-appen, at etter at du har betalt inn et reservasjonsgebyr på 2.000 euro, vil du selv kunne velge et tall mellom 1 og 1955 – og få det på en spesiell plate i bilen, dersom ikke andre har reservert det før deg.
Fyller du 80 år neste år, er vel for eksempel 1937 et aktuelt tall.
Men det er vel ikke sikkert at en lav coupé er den rette bilen for deg?
Grunnen til at fabrikken skal bygge første-opplaget i 1955 eksemplarer, er at dermed markerer de årstallet for når Jean Rédélé startet Alpine-virksomheten.
Det har vært mange både blindveier og konseptforsøk frem mot neste års produksjons-Alpine, men nå ser det ut til at vi endelig skal oppleve den igjen.
Senest i fjor vår møtte vi en lekker konseptbil på bilutstillingen i Genève som nok gir en god indikasjon på hvordan det endelige produktet vil se ut.
Problemet er bare at Norge ikke står listet blant de mange landene det skal være mulig å gjøre bestillingen fra.
Hvilket sannsynligvis er det rene tøv – siden Sverige står på listen eller Tyskland og Spania, er dette bare en teoretisk innvending som ikke vil stoppe en som virkelig vil ha.