-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
En bakdel med fordeler
Sedaner i kompaktklassen hører ikke til bestselgerne på det norske bilmarkedet. Når det en sjelden gang dukker opp en nykommer, er det grunn til å rope varsku.

Først publisert i Bil 5 - 2008.
Hvilke biler burde vi ta med oss på test for å gi Mitsubishi Lancer riktig match? Svaret var ikke like opplagt som spørsmålet, viste det seg.
Mitsubishi ønsker å løfte den nye Lancer oppover på statusstigen, ergo ville Volvo S40 være en kandidat. Den var det ikke mulig å skaffe med 1,6-liters bensinmotor, verken hos den norske importøren eller ved hovedkontoret i Göteborg. Det var noe lettere å få tak i en VW Jetta med riktig motor.
Så trodde vi at vi hadde skaffet en bensindrevet 1,6-liters Mazda3 som en passende tredje konkurrent – men den gang ei. Den dieseldrikkende utgaven måtte vi ekskludere. Derfor serverer vi en sedan-duell denne gang.
LES VIDERE:
- Mitsubishi Lancer- Volkswagen Jetta
- Konklusjon
- Tekniske data