-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
En bakdel med fordeler
Sedaner i kompaktklassen hører ikke til bestselgerne på det norske bilmarkedet. Når det en sjelden gang dukker opp en nykommer, er det grunn til å rope varsku.
Først publisert i Bil 5 - 2008.
Hvilke biler burde vi ta med oss på test for å gi Mitsubishi Lancer riktig match? Svaret var ikke like opplagt som spørsmålet, viste det seg.
Mitsubishi ønsker å løfte den nye Lancer oppover på statusstigen, ergo ville Volvo S40 være en kandidat. Den var det ikke mulig å skaffe med 1,6-liters bensinmotor, verken hos den norske importøren eller ved hovedkontoret i Göteborg. Det var noe lettere å få tak i en VW Jetta med riktig motor.
Så trodde vi at vi hadde skaffet en bensindrevet 1,6-liters Mazda3 som en passende tredje konkurrent – men den gang ei. Den dieseldrikkende utgaven måtte vi ekskludere. Derfor serverer vi en sedan-duell denne gang.
LES VIDERE:
- Mitsubishi Lancer- Volkswagen Jetta
- Konklusjon
- Tekniske data