-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Scaglietti på Kina-tur
Etter en vellykket jorda-rundt-tur i 1997, legger Ferrari opp til et enda større eventyr: Kina rundt med to 612 Scaglietti. 15.000 kilometer på ikke-akkurat-autostradaer.
Selv om denne jorda-rundt varte 75 dager, og Kina-rundt skal tilbakelegges på bare 45, høres det allikevel ut som et atskillig større eventyr. 1997-turen startet og endte i New York, og ble gjennomført med en F355 og med 147 journalister (fra de landene som ble gjennomkjørt, hvilket ikke inkluderte Norge) som førere. Turen gjorde selvfølgelig sitt til å fortelle at en Ferrari også er Brukbar.
Det skal vel også de to Scaglietti-modellene bevise. Med start fra Shanghai (der man finner en av Ferraris kinesiske forhandlere) den 29. august, skal journalister - først og fremst kinesiske - legge ut på ganske ekstreme veier i ganske ekstreme klimaer.
Nord-øst over til Mandsjuria, så mot Beijing, så langs Muren til Lanzhou og derfra opp til 4000 meter over havet til Lhasa, ned igjen over Gobi-ørkenen til Marco Polos silkeby, Kashi, så noe ørken igjen til Urumqi og gjennom tropesoner til Guangzhou i Canton, hvoretter ting begynner å bli 2005 igjen på det siste strekket mot Shanghai.
"En solid utfordring for Cavallino Rapante, som aldri har vært forsøkt av noen annen bilprodusent" sier de fra Maranello.
Det er ikke bare på grunn av spennende krøtterstier Ferrari nå markerer seg i Kina. Etter at den første Ferrarien ble solgt der i 1993, har man i oktober i fjor etablert seg sammen med Poly Technologies og We Kee Hong. Siden da er det solgt 42 Ferrarier i området og etterspørselen øker så meget at Ferrari regner med at Kina blir deres femte største marked i løpet av et par år.