-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scoop: Nye M-BMWer
På Nürburgring forleden dag feide det rundt nye M-pakka BMWer. Både 3-serie og 1-serie kommer snart i gaterace-versjoner.
Ikke vet jeg hvordan spesifikasjonene på den endelige BMW M1 kommer til å se ut, men det jeg vet er at ingeniørene har puttet en 340 hesters trekommatoliters normalpuster i den lille hatchen, og fått den til å gå veldig fort.
Nå er det antakelig to gode grunner for at den endelige utgaven blir litt slappere. Den ene grunnen er nok prisen, men den viktigste – BMW har tidligere vist at de klarer å selge nesten alt, uansett pris – er nok at dermed blir gapet opp til M3 for lite. Og de skal jo gjerne selge noen av den også.
Men særlig mye slappere blir det nok ikke, selv om karakteren blir litt annerledes. Mens 3,2 liters sugemotoren leverer et sømløst dreiemoment, nesten som en diesel, er den turboladne 3-literen, som sannsynligvis vil trimmes ned fra 330 til litt under 300 hester, adskillig mer eksplosiv. Det er en motor som fermdeles kommer på kammen, og det er nok denne vi får se i topputgaven av BMWs minste. Om den skal hete M1 eller 135iT får tiden vise.
Det er derimot ikke tvil om hva den nye M3 skal hete. Og alle tegn tyder på at den får en 4 liters V8 motor, og at den blir klar for salg neste år. Motoren det dreier seg om vet vi svært lite om, for det sies at den er basert på den V10-utgaven som sitter i M5. Den får selvfølgelig masse elektronikk, også i ventilstyringen, men hva det hele skal resultere i kan vi bare gjette på. Men det at Audi introduserer en RS4 på 420 hester, antyder jo hvor BMW må legge seg.
Det vil bli muligheter for å inkludere en 7-trinns SMG-kasse i utstyrspakka. Med den vil motorens mulighet til å dreie over 8.000 virkelig komme til sin rett.