-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ferrari for de få
Endelig har Ferrari gjort det virkelig utrolige: bygget en bil som verken er beregnet for bane eller vei. For de mest dedikerte kundene heter det. Hvilket vel vil si: de med egen bane. FXX heter modellen. (For eksempel eksempel?)
Det det ser ut som om det dreier seg om er at du, dersom du har penger nok og tilgang til bane, kan kjøpe deg plass som en av fabrikkens testkjørere. Du kjøper en av de anslagsvis 20 bilene som blir bygget og kjører den der du kan, når du kan, hvorpå du gir fabrikken dine tilbakemeldinger.
De blir holdt opp mot innspill fra fabrikkens litt mer profesjonelle førere av type Schumacher, Barrichello, og så blir dataene samlet og brukt som grunnlag for utvikling av fremtidige modeller.
Du bør være en seriøs bilist for å hive deg på denne, for den er så full av telemetriske innretninger at alt som skjer med bilen vil bli overvåket direkte av fabrikkens folk. Her nytter det ikke å ljuge på seg en runderekord nei.
Den er imidlertid fylt av andre ting også. Som for eksempel en V12 motor, 6,3 liter, på godt over 800 hester, og en gearkasse som er så tett på Formel 1 kassene at den skifter gir på 100 ms – en halv fraksjon saktere enn konkurransebilene byr på.
Brembo for bremser og Bridgestone for dekk har vært med på å utvikle spesielle produkter for denne modellen, og i sin egen vindtunnel har Ferrari funnet tid til å utvikle et karosseri med 40 % større marktrykk enn på noen andre av deres to-setere.
For det er en to-seter, det du foretar deg vil ikke bare overvåkes av verdens mest avanserte telemetriske systemer, du kan også ha med en passasjer til å verifisere hvor flink du er.
Du og jeg vil imidlertid kunne få se (og høre) bilen. Selv om det ikke finnes noen klasse der den kan delta, kommer Ferrari til å arrangere egne løp for disse kundene. Og bare det å være blant de 20 gir deg øyeblikkelig kred.
Ikke bare viser det at du har hatt de nødvendige halvannen million euroene å betale bilen med, men du er også godkjent som deltaker i programmet av en tung, intern komité som vurderer hver enkelt kandidat.
De første bilene skal leveres ved årsskiftet.