-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ferrari for de få
Endelig har Ferrari gjort det virkelig utrolige: bygget en bil som verken er beregnet for bane eller vei. For de mest dedikerte kundene heter det. Hvilket vel vil si: de med egen bane. FXX heter modellen. (For eksempel eksempel?)
Det det ser ut som om det dreier seg om er at du, dersom du har penger nok og tilgang til bane, kan kjøpe deg plass som en av fabrikkens testkjørere. Du kjøper en av de anslagsvis 20 bilene som blir bygget og kjører den der du kan, når du kan, hvorpå du gir fabrikken dine tilbakemeldinger.
De blir holdt opp mot innspill fra fabrikkens litt mer profesjonelle førere av type Schumacher, Barrichello, og så blir dataene samlet og brukt som grunnlag for utvikling av fremtidige modeller.
Du bør være en seriøs bilist for å hive deg på denne, for den er så full av telemetriske innretninger at alt som skjer med bilen vil bli overvåket direkte av fabrikkens folk. Her nytter det ikke å ljuge på seg en runderekord nei.
Den er imidlertid fylt av andre ting også. Som for eksempel en V12 motor, 6,3 liter, på godt over 800 hester, og en gearkasse som er så tett på Formel 1 kassene at den skifter gir på 100 ms – en halv fraksjon saktere enn konkurransebilene byr på.
Brembo for bremser og Bridgestone for dekk har vært med på å utvikle spesielle produkter for denne modellen, og i sin egen vindtunnel har Ferrari funnet tid til å utvikle et karosseri med 40 % større marktrykk enn på noen andre av deres to-setere.
For det er en to-seter, det du foretar deg vil ikke bare overvåkes av verdens mest avanserte telemetriske systemer, du kan også ha med en passasjer til å verifisere hvor flink du er.
Du og jeg vil imidlertid kunne få se (og høre) bilen. Selv om det ikke finnes noen klasse der den kan delta, kommer Ferrari til å arrangere egne løp for disse kundene. Og bare det å være blant de 20 gir deg øyeblikkelig kred.
Ikke bare viser det at du har hatt de nødvendige halvannen million euroene å betale bilen med, men du er også godkjent som deltaker i programmet av en tung, intern komité som vurderer hver enkelt kandidat.
De første bilene skal leveres ved årsskiftet.