-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Første glimt av Volvos lille
Rett før den store bilferien sender Volvo ut de første bildene av den nye C30.
Bilen skal hete C30, akkurat som konseptutgaven het da den debuterte i januar på Detroitutstillingen. Ikke noe S eller V her, men heller ikke noe med taket ned som på den andre C-modellen de har.
Vi kan trygt slå fast at dette også ser ut som en utvilsom Volvo. Den nye designsjefen Steve Mattin kom nok alt for sent inn til å kunne gjøre noe med den typiske Horbury-hekken, som vel snart har overlevd seg selv.
Forfra er det litt mer dynamikk nå, med de vinkla frontlysene og den lave, brede grillen. 3 dører fremdeles, dette er bilen for de unge som liker å kjøpe klær og som er interessert i elektronikk – eller hvordan det nå var at teksten på Volvos første introduksjon-info låt.
I dagens presentasjon er dette bilen for unge single, eller par, som fører en intens urban livsstil. De trenger i hvert fall ikke flere enn tre dører.
Men det er skikkelige bakseter, med mer enn nok hodeplass, får vi vite. Men siden også baksetene er delt av den karakteristiske midtkonsollen, må man nøye seg med to personer der bak.
Bilen har arvet både sikkerhetsutstyr og infotainmet fra sine større brødre, og en lang utstyrsliste skal være med på å sikre Volvo en tet-plass blant de kompakte premium-bilene.
Av konkrete informasjoner kan vi hente frem at bilen er 425 cm lang (Volvo PV var 20 cm lenger, så dermed er vel dette den korteste Volvoen noensinne – bortsett fra DAFene?).
FEIL. 3 minutter etter at dette ble lagt ut forteller Vegard Andersen at PV 444 bare var 4216 mm lang (er det riktig? Automobil Revues katalognummer 1950 – det første hvor Volvo var med på ordentlig, i 1949 var de bare med i tillegget, sier 435 cm). Men han skriver også at hvis man skal være veldig vanskelig, fantes det en modell Volvo 1500 California som målte 4216 mm. Det er godt ikke alle har tatt ferie.
Motorutvalget skal strekke seg fra en 100 hesters firer på 1,6 liter, en tilsvarende diesel på 109 hk til den 5-sylindrede D5 og T5 utgavene på henholdsvis 180 og 220 hk.
Dette blir en viktig bil for Volvo. For å kunne nå målet på 600.000 biler årlig forholdsvis smertefritt trenger Volvo en rask aksept for denne bilen, når den komme i salg mot slutten av året.
Den offisielle debuten skjer på Paris-utstillingen sist i september.