-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nye VW foran OL
Volkswagen-konsernet, en av de største OL-sponsorene, kunne jo ikke nøye seg med bare en Audi-debut i Beijing.
Stille sponsor
Volkswagen gjør liksom ikke så stort nummer ut av at de er en av de aller største sponsorene under de Olympiske Leker i Beijing. Og den tiden vi fikk meldinger om store demonstrasjoner mot OL-ildens transport over kloden, var det heller ikke mange PR-meldinger om at VW-gruppen også sponset den delen av arrangementet.
Men faktum er allikevel at gruppen, inklusive Skoda, men uten Seat, kommer til å bli skikkelig eksponert under idretts-stevnet. Og da hadde det åpenbart sett rart ut dersom hovedkontoret hadde nøyd seg med å sende en eneste ny modell, en Q5, til den store bilutstillingen i Beijing.
Egentlig kan vi se bort fra sponsbiten også. Med 780.000 solgte biler i fjor, sier det seg selv at nå er Kina et av gruppens viktigste markeder, og fortjener full oppmerksomhet. Derfor dukket det opp en ny Bora der, og en flunkende ny modell som logisk nok er gitt et typisk spansk navn: Lavida.
Beslektet
Egentlig er bilene ganske like, bygget på samme plattform og i stor grad samme spesifikasjoner, men den Shanghai-bygde Lavida er mer livsstil (selv ikke kineserne slipper unna slike uttrykk nå) –orientert enn den FAW-bygde Bora.
Lavida er den første bilen som er helt designet og utviklet i Kina, forteller fabrikken. Men slektskapet er selvfølgelig svært tett.
For eksempel viser fronten, med de horisontale linjene, at også de kinesiske designerne har fått klare beskjeder om hvordan Folkevognens Fremtidige Feis skal se ut.
Med 461 cm er den noen cm lenger enn Bora, men begge to sitter på den samme 261 cm lange akselavstanden – litt lenger enn den velbrukte Golf-plattformen så vi kan kanskje tro at vi aner detaljer fra den nye Golfen i understellet her.
Begge bilene får et utvalg på to forskjellige firere med Euro-4 standard, muligheter for seks-trinns Tiptronic og ikke en firehjulsdrift så langt øyet kan se. Begge modellene vil være på markedet før OL starter i august.