Billigere Antara

Opel-salget stuper i Norge, og på registreringsstatistikken fra OFV er merket hittil i år helt nede på 12. plass. Nå håper de å snu utviklingen med en mer aggressiv priset Antara.

Publisert Sist oppdatert

Nedtur

Mens Opel tradisjonell har vært blant de fem største merker i Norge, er utviklingen i 2008 katastrofal. Alle personbiler har en negativ utvikling sammenlignet med januar-mai i fjor. Og Antara, som er Opels eneste representant i SUV-segmentet, er knapt merkbar på statistikken. Kun 42 biler er registrert hittil i år.

Sammenlignet med de fleste konkurrenter har Antara en fordel med hensyn til plass siden den er nesten 20 cm lenger og har 15 cm større akselavstand enn konkurrentene. Men det ser ikke ut til å være godt nok argument for kundene.

Krafttak

Nå senker derfor Opel prisene kraftig på Antara. Mens du tidligere måtte ut med kr 424.500 for rimeligste modell med 127-hesters dieselmotor (295 Nm v/1800 o/min.), får du nå en tilsvarende motorisert bil med enkleste utstyrsnivå (Advantage) for kr 379.900.

For 397.500 kroner får du Antara Energy med samme motor men mer utstyr, blant annet stabilitetsprogram for henger, Down Hill Descent og automatisk nivåregulering. Ønsker du den kraftigere 150-hesters motoren (320 Nm v/4000 o/min.) er prisen kr 421.100.

Ved utgangen av mai var det registrert 8.180 nye SUVer i Norge, så dette er et segment hvor Opel har store muligheter for å øke markedsandelen.

Powered by Labrador CMS