-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
1981: Ford Escort.
Fords første Escort kom i 1968. Bilen som aldri sluttet å vinne. Tenk hva Ford var den gangen. Blodtrimmede twin cam motorer i det lille, lette Escort-skallet. 3-liters Caprier i den andre enden. Og stort sett 12-13 prosents markedsandel og Norges villeste julebord.

Men hovedårsaken til at vi gledet oss svært til den lanseringen var nok at Ford fremdeles var et fun company. Uwe Bahnsen var bransjens mest utadvendte designsjef. Ingen journalist kom tilbake fra møter med ham uten minst en eksklusiv designskisse på en serviett som ellers var full av svært dyrebare flekker. Cocq au Vin, med en 15 år gammel rødvin for eksempel. Bob Lutz var salgsdirektør, og var minst like flink til å drømme frem Ford-visjoner som åpne små sportsbiler basert, for eksempel, på den nye Escorten. Og bilen selv hørtes ut som fun.
Bare hør på prosjekt-navnet: ikke CW158, eller X-07 eller noe sånt tøv. Nei, her skulle vi møte Prosjekt Erika. På denne tiden drev nemlig Ford og oppkalte prototypene, og prosjektene sine etter de mest spektakulære sekretærene. Vi møtte dem aldri, her var det åpenbart en tysk sekretær som ble foreviget, men vi kunne mane frem spennende bilder av dem, spesielt når vi oppdaget hvem som var sjefen deres.
Så debuterte bilen, alle reiste hjem med gode historier, noen valgte den til Årets Bil, og navnet selv varte helt til Focus overtok arven i 1999 – passende nok, også som årets bil.