-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
1994: Ford Mondeo
Dette var langt fra første gang Ford fikk det ettertraktede Årets Bil trofeet (men av en eller annen grunn har de ikke fått det for den bilen som kanskje fortjente det mest: Fiesta). To ganger tidligere var det en Ford på topp, men denne gangen betød det virkelig noe for markedsføringen.
![1994: Ford Mondeo](https://image.bilnorge.no/1444637.webp?imageId=1444637&width=960&height=644&format=jpg)
Det startet med en konkurranse i april 1987 der fire Ford-studio deltok: Ghia, Köln, Dearborn og en av de fremtidsrettede konsept-avdelingene i California. Tyskerne vant, men for sikker hets skyld ble interiør-utviklingen lagt til England. En hel Kanal, og vel så det mellom interiør og eksteriør. Dessuten skiftet designsjefer ganske hyppig akkurat på den tiden, i en periode var både vi, og de som jobbet med bilen, i tvil om hvem av tre likestilte amerikanere som egenlig var sjef for dette europeiske prosjektet.
I notatene har vi navn på over 20 designere som hadde ledende jobber med dette prosjektet – denslags er aldri vellykket. Det var nok heller ikke på det avanserte utseendet den første Mondeo ble Årets.