-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En annerledes Detroit
Selv om det er langt vekk, har bilutstillingen i Detroit vært et fast innslag for europeisk motorpresse. Ikke nå lenger!
Det er mange fenomener som egentlig hadde gått ut på dato, men som ble reddet av pandemien før det ble åpenbart for hele verden at de var daue som sild.
Derfor er det fremdeles noen som tror at bilutstillinger er relevant. Tyskerne trodde det og avleverte en hybrid i München i fjor.
Franskmennene tror det og arrangerer Paris-utstillingen i oktober. Foreløpig ser det ut til at det blir sju bilmerker der.
I Japan tror de det, men de har måttet flytte sitt show til et svært lite lokale nært sentrum av Tokyo.
Engelskmennene trodde det og arrangerte en parkeringshall av en utstilling på den gamle Farnborough-flyplassen for noen uker siden.
Sveitserne tror det, men siden det var ingen som ville bli med på bilutstilling i Genève arrangerer de «Bilutstillingen i Genève» i Quatar.
Og amerikanerne tror det, for de forhåndsåpner Detroit med noe veldedighetsgreier i kveld.
Det har lenge vært uro rundt Detroit. Jeg har vel aldri opplevd så kalde januarer noen steder, som ved utstillingstider i Detroit. Endelig reagerte arrangørene på kritikken rundt tidspunktet og bestemte seg for juni 2020. Nye lokaler skulle også kunne brukes.
Så reddet Covid 19 dem fra fiaskoen.
Men i Detroit gir de seg ikke. Etter tre og et halvt år skal de åpne. Blant annet for 1000 akkrediterte journalister. Det pleide å være 5000!
De byr på ti nye modeller fra fem merker, der det tradisjonelt var 50-75 nye modeller pluss en overflod av konseptbiler.
Det pleide å være tre pressedager der produsentene virkelig kunne boltre seg. I år skal alle presentasjonene, også mindre produkter, gjøres unna på en dag.
Til gjengjeld byr The North American International Auto Show på en utstilling av dinosaurer, en Monster-truck-oppvisning og «Verdens største Rubber Duck». 15 tonn og 18,6 meter høy!
Pluss introduksjon av den nye Mustang. Ford har lagt breisia til og har invitert Mustang-fraksjonen fra hele nasjonen til det store premieren av syvende generasjons.
Alle skal møtes hos Ford i Dearborn og så skal de kjøre ned mot utstillingsområdet i det Ford kaller Mustang Stampede.
Det er noe herlig symbolsk i at det som godt kan bli den siste i en rekke av utstillinger som startet i 1899, skal avsluttes med å feire den siste av en av de mest fossile bilmodeller som eksisteres. En bilmodell som også klarte å samle entusiaster i mengder vi aldri kommer til å se make til.
Om noen år vil verken bilutstillinger eller entusiastbiler eksistere mer. Kanskje.