-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Et viktig poeng med disse små bilene er fleksible seteløsninger som gir en variabel og smart utnyttelse av plassen. På dette området er nok alt i alt Smart minst smart av de tre. Dessuten må Smart finne seg i å bli bedømt bak sine to konkurrenter når det gjelder komfort og førermiljø.
Jazz overbeviser med sitt gjennomtenkte interiørkonsept, og i vår bedømming av disse testbilene legger vi betydelig vekt på nettopp fleksible løsninger som gjør småbilen større. Førermiljøets konstruksjon går noe på bekostning av sittekomforten. Jazz viser seg ellers frem med akseptable kjøreegenskaper – bortsett fra styringen.
Colt viser seg frem med smart og fleksibelt interiør. Selv om bilen er den dyreste i testen, på grunn av størst motor, scorer den jevnt med poeng i alle disipliner – men ESP bør stå på menyen ved neste korsvei. En objektiv bedømming viser alt i alt at det står uavgjort mellom Jazz og Colt. Når våre subjektive vurderinger legges til grunn, blir Colt vårt førstevalg.
LES VIDERE:
- Honda Jazz
- Mitsubishi Colt
- Smart forfour
- Priser og tekniske data