-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

NIO + Geely
Sammen om batteribytte
NIO og Geely har inngått partnerskap for å fremme utviklingen av batteriteknologi.
Ifølge avtalen vil de to selskapene samarbeide om å utvikle to standarder for batteribytte, en for personbiler og en for kommersielle kjøretøy.
De vil også jobbe sammen om å bygge et felles nettverk for batteribytte og utvikle kjøretøy som støtter utskiftbare batterier og er kompatible med hverandres systemer.
– Denne samarbeidsavtalen vil ikke bare bidra til å standardisere batteriteknologi, men også utvide rekkevidden av batteribytestasjoner og akselerere overgangen til lavkarbon i bilindustrien, sa William Li, grunnlegger, styreleder og administrerende direktør i NIO.
– Vi vil fortsette å bygge ut nettverket for batteribytte for NIO-brukere og forbedre brukeropplevelsen, samtidig som vi samarbeider med partnere for å etablere et delt nettverk for batteribytte.
Eric Li, grunnlegger og styreleder i Geely Holding, påpekte at batteribytte er en av de mest innovative måtene å lade elbiler på.
– Gjennom dette strategiske samarbeidet vil de to selskapene forsterke samarbeidet i hele verdikjeden for batteribytte, akselerere innføringen av felles standarder, samt utvide økosystemet for batteribytte og lading. Dette vil også støtte overgangen til lavkarbon og høykvalitetsutviklingen av bilindustrien, og gi brukere en bedre opplevelse av elektrisk mobilitet.
Avtalen innebærer at kunder av NIO og Geely (som blant annet eier Volvo og Lotus pluss en rekke merker du neppe har hørt om) skal benytte begge selskapenes nettverk av batteribyttestasjoner. Videre har de som mål å utvide og drifte et felles nettverk av stasjoner.
Hensikten er å gjøre batteribytte mer tilgjengelig og praktisk og derigjennom øke interessen for elbiler generelt.
Det er to år siden Geely meldte at de vil opprette 5000 batteribyttestasjoner over hele verden innen 2025. NIO, som allerede har operative byttestasjoner i Norge, snakker om 4000 stasjoner globalt i 2025. Per utgangen av november har NIO allerede 2217 operative stasjoner, hvorav 30 i Europa.
NIO samarbeider også med Changan Automobile som er Kinas fjerde største bilprodusent.
