-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norges mest solgte
75.000 Nissan Leaf i Norge
Nissan Leaf ble introdusert i 2011. I dag markerte de at bil nummer 75.000 ble levert til kunde hos Mobile Skøyen.
eafFor ti år siden var det norske elbil-markedet så å si ikke-eksisterende. Flere nisjeaktører hadde forsøkt seg med varierende suksess. Så, høsten 2010 tok Nissan sats og introduserte verdens første masseproduserte elbil i det japanske og amerikanske markedet.
Leaf var utviklet som elbil fra bunnen av. Den ble lansert i Norge høsten 2011 og ble umiddelbart varmt omfavnet av elbil-hungrige nordmenn.
Endelig tilbød markedet en elbil som kunne erstatte fossilbiler i kompaktklassen med hensyn til brukervennlighet og pris. Dog med begrenset rekkevidde.
Det tok ikke lang tid før bilen ble et alminnelig syn på norske veier. I 2013 ble den Norges tredje mest solgte personbil, og det ble klart at Nissan traff markedet godt lenge før andre bilprodusenter for alvor hadde elektrifisering på agendaen.
Generasjon to av Leaf fikk sin europeiske presselansering i Oslo. Modellen inntok markedet i starten av 2018 og endte med å bli landets mest solgte bil det året. For første gang i historien og hvor som helst i verden gikk en elbil helt til topps på salgsstatistikken.
Med 75.000 eksemplarer er Nissan Leaf fortsatt Norges mest solgte elbil gjennom tidene. Bilen har utviklet seg gjennom årene – ikke minst når det gjelder rekkevidde. Originalen hadde en batteripakke på 24 kWt mens den nå tilbys med inntil 59 kWt.
I dag kunne Nissan feire utlevering av Leaf nummer 75.000 i Norge med kake, blomster og festtaler. Silje Starheim fikk overrakt jubileumsbilen av forhandler Mobile Skøyen.
- Nissan Leaf er en sterk historie her i Norge. Det er jo sjelden at en bilmodell har et såpass langt og godt liv, sier kommunikasjonssjef Stian Thrane hos den norske Nissan-importøren.
- Det som er spesielt gledelig er at bilen nå i 2022 fortsatt selger godt, og ikke minst at kundene er veldig fornøyde.