-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Eiendomsselskapet:
Recaro er konkurs
At Recaro – eller deler av gruppen – er historie er bare en liten fotnote i verdens mangfoldige bilhistorie. Men bakgrunnen vil alltid høre med.
Vi kjenner Recaro som sportslige seter i sportslige biler.
Recaro-seter var viktige i brukbilannonser rettet mot bilsport-fraksjonen.
Historien startet i 1906 da Wilhelm Reutter startet karosserifabrikk i Stuttgart. Den vokste seg stor, både med skreddersydde karosserier og litt mer industriaktig produksjon.
I 1930 fikk de en rammeavtale med Ferdinand Porsches konstruksjonskontor og bygde blant annet mange av bilene han konstruert for Wanderer. Etter hvert ble det en rekke av Porsches forskjellige Volkswagen prototyper og i 1937 ble det de første prøveseriene av den virkelige Bobla.
Etter krigen, da Porsche-familien fikk litt orden på sakene og flyttet til Stuttgart i 1947, ble Reutter nærmeste nabo til den nye fabrikken. I 1954 hadde de produsert 5.000 karosserier til 356. To år senere var de oppe i 10.000.
Karosseri fra Reutter
«Karosseri fra Reutter» er fremdeles et hot argument når gamle Porscher skal auksjoneres bort. Og noe som kaller seg Karosserie Reutter har lenge solgt deg ektehets-sertifikater for et par hundre Euro – sammen med ganske trist merch.
I 1953 patenterte de et bilsete med regulerbar rygg som de kalte Recaro (REutter CAROsserie) og lagde et eget selskap av det. I 1963 overtok Porsche Reutter og Recaro fortsatte med full innsats på overklasse-bilseter.
Så ble det nye selskaper inne i eierbildet, og diversifiseringer – flysete-avdeling og en egen virksomhet for gaming-stoler blant mye annet.
Inntil Recaro Automotive altså har meldt oppbud. Det er de som er den direkte forbindelsen til Porsche-perioden.
Men Recaro Holding eksisterer, med en rekke virksomheter i full aktivitet.
Sjekk om ikke setet heter Recaro neste gang du setter deg inn i en Airbus.