-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VW i suppa
Forleden kveld, da han gikk rundt med stor sigar og ønsket sin nye designsjef Murat Gunak velkommen (bildet), virket det som Volkswagen-sjef Bernd Pischetsrieder ikke hadde en eneste bekymring i hele verden. Noen dager etter var han klar til å presentere 2003-resultatene. De var ikke lystige.

Gruppen hadde marginal økning i omsetningen i fjor, opp 0,2 prosent til 87,2 milliarder Euro. Men nettoen krympet fra 2,6 milliarder i 2002 til 1,1 i fjor. Av dette resultatet klarte VW-enheten bare så vidt halvparten. Samtidig som han presenterte slike tall kunne Pischetsrieder fortelle at første kvartal i år ville bli miserabelt.
God bakgrunn, med andre ord, for å introdusere ForMotion som i denne sammenheng er navnet på et spareprogram som går på mye mer enn å kvitte seg med 5.000 arbeidsplasser. Her vil man også se økt felles bruk av komponenter, og mer effektiv distribusjon. Med dette håper man å presse ytterligere 2 milliarder Euro ut av et allerede ganske tøft spareprogram.
Spesielt offensiv var ikke seansen. Man fikk vite om en modell-offensiv fra Seat, at VW vil være til stede i alle relevante, lukrative nisjer, at Skoda skal demme opp mot den orientalske invasjonen, at brasilianske Fox, til under 10.000 Euro skal erstatte Lupo og at nye Golf i hvert fall har satt nye rekorder når det gjelder produksjonskvalitet. Man fikk også vite at investeringene i Bentley og Bugatti fremdeles ikke hadde gitt noen penger tilbake.
Bombe!
Samme dag som dette foregikk var selvfølgelig VW-aksjene en av taperne i Frankfurt, verdien sank med 3 prosent.