-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volvo 850: Klassisk herregårdsvogn
Volvo 850 er utrolig ettertraktet som bruktbil. Alderen til tross (bilene ble solgt fra 1993–96) er særlig stasjonsvogn populær.
Først publisert i BIL 4 - 2004.
Og mens bilene kostet rundt 350.000 kroner da de var nye, kan man i dag få bilene til halv pris. Volvo 850 er kjent for meget høyt sikkerhetsnivå, god kvalitet og bra kjøreegenskaper.
Det var mye problemer med bilene da de ble lansert i 1992 (stasjonsvogn i 1993) og det gikk så langt at Volvo i all stillhet skiftet gearkasser. Uten at kundene fikk beskjed, ble de skiftet gratis når bilen var på service.
Pass på
En av de svake tingene med Volvo 850 har vært elektriske feil som ofte har sin hovedårsak i ladespenning og batteri. Sjekk at det elektriske anlegget har god kvalitet og tåler en lang og kald vinter.
De første årgangene (fra 1993) hadde gearvansker. Det førte til at feilene ble utbedret på garantien. Flere kunder opplevde at gearkassen måtte skiftes to ganger. Sjekk gearingen på bilen, særlig ved å skifte gear raskt. Da skal man ikke høre noen form for skrapelyd. Må du skifte gearkasse kan det koste deg dyrt, regn med minst 30.000 kroner.
Se etter at dørene sitter godt festet til karosseriet. Det skal ikke være noen former for bulker rundt festepunktene. Det er nødvendig å sjekke bremseslangene ekstra grundig. Volvo 850 er en riktig kjøreglad bil, derfor er det klokt å be noen sjekke om stabilisatorstaget foran er uskadet.
Priser og tilbud
Det er langt mellom gode Volvo 850 stasjonsvogn. Det er en bil mange vil beholde og nødig kvitter seg med.
– Volvo 850 er et strålende alternativ til en ny småbil, mener en Volvo-selger. For bilene hadde høyt sikkerhetsnivå og var langt foran sin tid innen komfort og kvalitet. Volvo 850 ble en suksess (særlig stasjonsvogn), og det kan bruktbilkjøperne utnytte.
Prisene varierer veldig. Ifølge Norske Bruktbilpriser ligger prisene på bilene registrert i 1992 og 1993 langt lavere enn senere modeller. De eldste Volvo 850 koster rundt 120.000 kroner for sedan og ti prosent mer for stasjonsvogn.
For årgangene 1994 og 1995 må du regne med rundt 140.000 kroner for sedan og 165.000 kroner for stasjonsvogn. Er du interessert i turbo eller T5 med 225 hk motor, ligger prisen over 200.000 kroner.