-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
2-liters turbo i ny Cadillac
Cadillac drypper litt mer informasjon om deres kommende småbil. Blant annet får den en motor som er ganske uvanlig for en amerikansk muskelbil.
Det er ikke lenge siden amerikanere til nød tok til takke med en V6, for egentlig burde det sitte en V8 under panseret, i alle fall i større og mer luksuriøse bilmodeller.
Men selv over dammen begynner folk å forstå at oljebrønnene ikke er uuttømmelige, og derfor aksepterer de fleste nå at mindre motorer er viktige for å senke forbruket og redusere utslippene.
Cadillac skal lansere sin kompakte ATS på den kommende Detroit-utstillingen – en konkurrent til bl.a. BMW 3-serie og Lexus IS, og den får en 2-liters turbo som et alternativ.
SE: Våre spionbilder av Cadillac ATS
Den direkteinnsprøytede motoren får 270 hester, 135 per liter. I tillegg har den et maks dreiemoment på 353 Newtonmeter, hvorav minst 90 prosent er til stede i området mellom 1500 og 5800 omdreininger.
Turboen har twin-scroll design for å spre boosten over et stort register og den leverer et trykk på inntil 20 pund.
- Den er responsiv og har krefter på lager når du trenger dem, men sørger likevel for god drivstofføkonomi, noe som vil gjøre ATS konkurransedyktig på globale markeder, sier Mike Andersson, sjefsingeniør med ansvar for 2,0T-motoren.
Cadillac ATS kommer på markedet neste sommer, og som alternativ til turbomotoren kan den også leveres med to normalt pustende alternativer – en 2,5-liters firer og en 3,0-liters V6.
SE VIDEO OM DEN NYE MOTOREN: