-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Kjapp AMG
Sist helg slapp Mercedes-Benz bilder og info om nye C-Klasse Coupé. I dag kan vi servere de tøffeste medlemmene i familien.
Du ser umiddelbart at dette er noe annet enn en lett modifisert familiebil. AMG har virkelig lagt seg i selen for å lage en rå sportsbil, ja her har Mercedes-spesialistene kommet opp med en direkte konkurrent til coupéene BMW M4 og Audi RS5.
Det er ikke første gang AMG puster på C-Klasse Coupé, men det er etter min mening det mest gjennomførte prosjektet deres. Ikke minst takket være at nye C-Klasse Coupé har en eksklusiv design med tette bånd til storebror S-Klasse Coupé.
Kjapp og kjappere
Mercedes-AMG C 63 Coupé leveres i to utgaver, med og uten S i betegnelsen. Begge har en 4-liters bi-turbo V8 under panseret. Standardutgaven har 476 hestekrefter mens S-en har 510 hk og en tilbehørspakke som gjør den enda mer ekstrem.
Avanserte hjelpemidler er på plass for å hjelpe deg i utsatte situasjoner, men uten å legge den minste demper på den ekstreme opplevelsen det er å kjøre en sporty coupé med så mye krefter under panseret og med et chassis og bremser som er tilpasset kreftene.
De nye Mercedes-AMG-modellene skal avdukes sammen med den vanlige C-Klasse Coupé på IAA i Frankfurt om noen uker. I mellomtiden kan du kose deg med video og et stort bildegalleri.
(Se tekniske data under videoen)
* Kjørbar stand (tank 90% full, uten fører og bagasje); ** Kjørbar stand (tank 90% full, med fører (68 kg) og bagasje (7 kg); *** Elektronisk begrenset; 290 km/t med AMG Driver’s Package
| Mercedes-AMG C 63 S Coupé | Mercedes-AMG C 63 Coupé | |
| Slagvolum | 3982 cc | 3982 cc |
| Effekt | 375 kW (510 hk) | 350 kW (476 hk) |
| Maks dreiemoment | 700 Nm | 650 Nm |
| Forbruk | 0,89-0,86 l/mil | 0,89-0,86 l/mil |
| CO2 utslipp | 209-200 g/km | 209-200 g/km |
| Økonomiklasse | E | E |
| Egenvekt (ifølge DIN/EC) | 1725 kg* / 1800 kg** | 1710 kg* / 1785 kg** |
| Aks. 0-100 km/t | 3.9 s | 4.0 s |
| Toppfart | 250 km/t*** | 250 km/t*** |