-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
GT86 for entusiaster
Toyota presenterer en potent utgave av sin GT86 i et meget begrenset opplag. Ulempen er at du må til Japan om du skal sikre seg et eksemplar.
Det er Gazoo Racing, selskapet som drifter Toyotas Le Mans-biler, som står bak den nye modellen. Toyota 86 GRMN, en forkortelse for Gazoo Racing Master of Nürburgring, skal bygges i 100 eksemplarer, men det foreligger altså ingen planer om salg utenfor Japan.
Vi har sett flere heftige spesialutgaver av GT86, sist en rallybil som er klar for innsats neste år.
Litt her og litt der
Bilen vi ser her er ikke blant de mest ekstreme. Den har for eksempel ikke pustehjelp fra en turbo. Men nye luftinntak og eksosanlegg sørger likevel for å øke effekten fra opprinnelige 200 hk til 216. Maks dreiemoment er hevet fra 205 til 217 Newtonmeter.
Og som du ser på bildene får den nye aerodynamiske detaljer, som en stor bakving og frontsplitter. Panseret er utført i karbonfiber og noen av vinduene er i pleksiglass. Ved hjelp av flere slike tiltak har Gazoo greid å kutte vekten med rundt 50 kg.
Felgene er fortsatt 17-tommere, men bredden bak er 8 tommer i stedet for 7 tommer rund baut som en standard GT86 har.
Bremsene er også skiftet ut, nå sitter ventilerte skiver i alle hjørner med 6-pots calipere foran og 4-pots bak. Girksassen er også modifisert og har fått tettere steg enn originalen.
Sjeldent syn
GT86 er ingen volumselger i Norge. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 21 nye biler, ned fra 24 i fjor. Da får det være en trøst at tvillingen fra Subaru er enda mer beskjeden med 4 biler hittil i år og 19 samme tid i fjor.
Bli med racerfører Masahiko Kageyama en tur på Nordsløyfa. Videoen er morsom, selv om dine japansk-kunnskaper måtte være mangelfulle.