-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Sniktitt på ny Civic Type R
Hondas viktigste bil i Paris er utvilsomt neste generasjon Civic. Men de lar også menigheten få et innblikk i hvordan ekstremutgaven vil bli.
Det er ikke mer enn et års tid siden jeg kjørte nye Honda Civic på Slovakia Ring – utvilsomt en av de mest ekstreme biler i dette segmentet. Honda var sent ute med R-utgaven av Civic, men lover å være raskere på labben denne gangen.
For sammen med tiende generasjon Civic som debuterer i Paris, står også Civic Type R Prototype som mer enn antyder hva fansen har i vente når produksjonsutgaven debuterer neste år.
Honda vektlegger at neste Civic blir enda mer sportslig enn dagens, noe som understrekes av at den er bredere og lavere.
I prototypen er dette uttrykket ytterligere forsterket gjennom sportchassis som «klistrer» bilen til bakken, en aggressiv front med store luftinntak, sideskjørt, skjermbreddere, en gedigen bakvinge og – verken 2 eller 4 – men tre store eksosrør midt i bakfangere.
Bilen er lakkert i en mørk grå metallic som skal illudere børstet aluminium, og pyntet med rød dekor som kontrast til det mørkegrå. Røde calipere ses gjennom 20-tommers spesialfelger med 245mm brede dekk.
Som alle andre femdørs Civic skal også R-typen bygges eksklusivt ved Hondas britiske anlegg i Swindon. Salget i Europa starter andre halvår 2017, og for første gang skal USA få tilgang til en Honda-modell med R-logo.
Foreløpig ikke et ord om hva slags drivlinje nye Type R skal utstyres med, men regn med at det blir heftige saker. Forgjengeren har 310 hester, så den har noe å leve opp til.