-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spesial på BMW M4
BMW lanserer nå en spesialutgave av M4 for de som ønsker litt mer av alt.
Mens den ekstreme M4 GTS byr på 500 hester, og standardutgaven har 431, får du her en løsning som ligger mellom de to. BMW M4 CS varter nemlig opp med 460 hester og et dreiemoment på 600 Newtonmeter.
Det skal gi deg en aks-tid på 3,9 sekunder og en potensiell toppfart på 270 km/t, en besparelse på to tideler og en økning på 20 km/t. Noen syns det er verdt å betale mye for slike bagateller.
For den det måtte interessere – forbruk og utslipp er holdt på tilsvarende nivå som i standardutgaven – 0,84 liter på mila tilsvarende et CO2-utslipp på 197 gram per kilometer. Egentlig sensasjonelle tall for en bil med så mye effekt!
Nytt navn
CS (Competition Special?) er en ny betegnelse hos BMW, og den skal brukes på modeller som har spesifikasjoner over de vanlige modellene utstyrt med Competition Pack.
I tilfelle M4 blir likevel den ribbede GTS-versjonen den ultimate modellen for dem som trives best på banen. M4 CS er primært bygget for bruk på veien, så her har du fortsatt en god porsjon komfort tilbake.
Bilen skal bygges i begrenset opplag i perioden 2017-2019, men ikke like begrenset som GTS som det kun lages 700 av.
Detaljer
M4 CS har en rekke detaljer som skiller den fra en ordinær M4, blant annet to spesielle lakkfarger – San Marino Blue (bildene) og Lime Rock Grey Metallic. Innendørs er det skinn og Alcantara som dominerer.
Hjulutrustning består av spesielle felger med såkalte «gateslicks» – Michelin Pilot Sport Cup 2 i dimensjon 265/35 R19 foran og 295/30 R20 bak. Eksosanlegget har fire enderør, hvert med en diameter på 80 mm og masse godlåt fra den turbomatede rekkesekseren.
Baklyktene benytter OLED-teknologi med 3D effekt, og blant standardutstyret inngår BMW Professional navigasjonssystem, klimaautomatikk og blendfrie speil. Du kan også få adaptive LED hovedlys, men det må du betale ekstra for.
BMW M4 CS får en prislapp på 116.900 euro – før den norske staten har tatt sitt. En vanlig M4 Coupé koster med norske avgifter 995.700 kroner, hvorav avgiftene utgjør ca. kr 320.000.
Du må med andre ord være villig til å bla opp en del ekstra for å sikre deg spesialutgaven. Om du i det hele tatt får lagt hendene på et eksemplar.