-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes viser kompakt elbil
Mercedes skal i årene fremover lansere en rekke nye elbiler. I Frankfurt får vi en forsmak på en utfordrer i kompaktklassen.
«Stamfar for ny Mercedes-familie» var overskriften da vi for et år siden omtalte Mercedes Generation EQ i forbindelse med Paris-utstillingen. Den modellen var SUV-basert og skal i produksjon innen dette tiåret er omme.
Men Mercedes har langt større planer for sin elbilpark som innen 2022 skal bestå av minst ti helelektriske modeller. EQA er forsmak på en bil på størrelse med dagens A-Klasse.
Elmotorer på begge aksler skal sørge for en samlet effekt på inntil 200 kilowatt (drøye 270 hestekrefter) og de antyder en rekkevidde på inntil 400 kilometer med en batteripakke på 60 kWh.
Modellen kan lades via induksjon eller veggboks, og den vil være klargjort for fremtidens hurtiglading – noe som er et savn ved dagens elektriske B-Klasse som uansett synger på siste vers.
Mercedes har rustet opp fabrikken sin i Bremen for produksjon av elbiler, og første modell ut blir EQC som skal baseres på konseptet vi møtte i Paris i fjor.
Avsløringen av navnet er et signal på at Mercedes vil benytte samme bokstaver som i dag for å definere størrelsen på bilen, anført av EQ som blir fellesnavnet på den elektriske familien.
At bilen de viser i Frankfurt heter EQA antyder at den blir det minste medlemmet, men trenger du enda mindre plass kan du jo gå for en elektrisk Smart.