-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Omveltning for Corvette
Chevrolet gjør radikale endringer med Corvette. Her er bilen med midtmotor.
Om jeg tar et Google-søk, og skriver «mid-engined», foreslår søkemotoren «Corvette» som første forslag. At det har vært mye snakk om Corvette med midtmotor er derfor en solid underdrivelse.
Faktisk var Corvetten tenkt å være midtmotorisert for lenge siden. I 2007 ble det bestemt på øverste hold i GM – men prosjektet ble skrinlagt da finanskrisa slo innover den amerikanske bilindustrien med full tyngde.
Nå er derimot tidene lyse igjen, og Corvette med motor bak seteryggene nærmer seg realitet.
Hvilken motor?
Hvilken motor som sitter der er fortsatt gjenstand for debatt. Mens noen hevder at LT1-motoren (selvpustende 6,2-liters V8) fortsatt vil regjere i Corvette, er en twin-turbo V8 kanskje det heteste tipset for tiden.
Cadillac-sjef Johan de Nysschen har ifølge Autoblog sagt at 4,2-literen i Cadillac CT6 V-sport er uaktuell, men vi vil ikke utelukke den likevel – kanskje bare med større slagvolum.
Et tegn som peker i favør at twin-turboen er at Chevrolet nylig har gjort en større investering i Bowling Green-fabrikken hvor Corvetten skal lages. Det er også her denne twin-turbo-motoren produseres.
Men lytt godt til videoen under – noen skikkelige V8-nerder der ute klarer kanskje høre om dette er LT1 eller ikke? Jeg klarer ikke høre noe særlig turbo-lyd, i hvert fall – men så drar ikke testsjåføren motoren opp på spesielt høyt turtall, heller.
Girkassa blir ifølge Car and Driver etter alle solemerker en 7-trinns dobbeltclutch-kasse fra Tremec.
Egen modell
Det er ikke en erstatter for C7-generasjon vi ser her, skal vi tro ryktene. Derimot er det tenkt at C7-en, som kom så sent som i 2014, skal få leve videre til 2022. Den midtmotoriserte ‘Vetten er derimot tenkt som en frittstående Corvette-modell – en eksklusiv toppmodell under Corvette-navnet.
Denne Corvetten er tenkt lansert til neste år.
Det er flere ting som tyder på at Chevrolet for alvor vil gjøre Corvette til et eget undermerke. Den nylige registreringen av merkevaren «E-Ray» tyder på at det kan skje elektriske ting hos Corvette også – kanskje til og med en egen, frittstående hybrid eller elektrisk modell?