-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bentley overgår seg selv
Bentley har fått konkurranse fra så vel Rolls-Royce som Lamborghini den siste tiden. Nå strammer de grepet og hevder Bentayga er verdens raskeste og mest luksuriøse SUV. En sannhet med modifikasjoner.
Da Bentley lanserte Bentayga for tre og et halvt år siden var det ingen over og ingen ved siden, men den ene konkurrenten etter den andre har kommet på markedet de siste årene. Ikke minst Rolls-Royce Culinan og Lamborghini Urus.
På Genève-utstillingen lanserer derfor Bentley en ny toppmodell – Bentayga Speed. Fortsatt med 6,0-liters W12 under panseret, men nå med hele 635 hester (opp fra 608) og et dreiemoment på 900 Newtonmeter.
Til sammenligning har Rollsen «bare» 571 hester og et dreiemoment på 850 Newtonmeter fra sin 6,75-liters V12. Lamborghini skilter på sin side med 650 hk og 850 Nm.
Omsatt til ytelser lover de en toppfart på 306 km/t og en akselerasjon til 100 km/t på 3,9 sekunder. Dermed moser de Rolls-Royce som har lagt en elektronisk sperre på 250 km/t, og de legger seg en kilometer over toppfarten til Urus.
Men italieneren er fortsatt raskest fra null til hundre der den skilter med 3,6 sekunder mot Bentleys 3,9.
Bentley har tilpasset bilens kjøremodi til de skjerpede ytelsene, og selvsagt er også girkassen omkalibrert for å takle det ekstra momentet. Detaljer i eksteriøret viser at dette er en bil som mener alvor, og den leveres med spesialdesignede 22-tommers felger.
Interiøret har også et sportslig preg. Ifølge Bentley er dette deres første modell med Alcantara seter og trim som standard, men er du av den konservative typen som foretrekker skinn, så får du det uten ekstra kostnad.
Foreløpig er ikke prisen oppgitt, men bilen skal på markedet i løpet av 2019.