-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Product & Pricing Manager
Bilia JLR Import
-
Client Experience Manager
Bilia JLR Import
-
Warranty Manager
Bilia JLR Import
-
Sales Logistic Specialist
Bilia JLR Import
-
Customer Service Manager
Bilia JLR Import
-
Warranty specialist
Bilia JLR Import
-
Local Technical Support
Bilia JLR Import
-
Bruktbilselger
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam
-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Aston Martins elektriske Rapide
Den britiske luksusbilprodusenten benytter Auto Shanghai til å vise frem en bil for noen få utvalgte. Rapide E skal nemlig bare bygges i 155 eksemplarer.
Det er noen år siden Aston Martin fortalte om denne bilen, men selv om den blir avgiftsfri i Norge får du neppe se mange av dem på veien. Rapide E skal nemlig kun produseres i 155 eksemplarer, og det spørs om ikke ordreboken er fulltegnet når Shanghai-utstillingen stenger.
Bilen er utviklet i samarbeid med Williams Engineering som er mest kjent for sitt Formel 1-team.
Den skal produseres ved Aston Martins anlegg i St. Athan – merkets nye hjem for elektrifisering. Her kommer etter hvert flere elbiler på programmet under den legendariske Lagonda-logoen.
Ingeniørene har fått frie hender til å utforske aerodynamiske detaljer siden elbilen trenger vesentlig mindre kjøling enn modellen med forbrenningsmotor. Det kommer tydeligst til uttrykk i fronten.
Et redesignet gulv perfeksjoner luftstrømmen under bilen, fra frontsplitteren til den store diffuseren, takket være fraværet av eksosanlegg. De aerodynamiske felgene er skodd med Pirelli P-Zero dekk med lav rullemotstand.
Summen av denne optimaliseringen gir Rapide E åtte prosent bedre aerodynamiske egenskaper enn donorbilen.
Produsenten lover ytelser og komfort som er en Aston Martin verdig. To hekkmonterte motorer har en samlet ytelse på 610 hestekrefter med et maksimalt dreiemoment på 950 Newtonmeter.
Rapide E har en oppgitt toppfart på 250 km/t, 60 miles (96 km/t) nås på under fire sekunder, og aksen 50-70 miles tar 1,5 sekunder.
Ifølge Aston Martin er ikke disse ytelsene begrenset til et trangt klimatisk vindu. Som eksempel nevner de at man kan kjøre en hel runde på Nordsløyfa uten at det går på bekostning av ytelser i batteri eller motorer.
Rapide E drives av en 800V elektrisk arkitektur der batteripakken er innkapslet i karbonfiber og Kevlar. Batteriet har en kapasitet på 65 kWt som skal være tilstrekkelig til en rekkevidde på 200 miles (322 km WLTP).
Med en 50 kW hurtiglader er den klar for en kjøretur på snaue 300 kilometer etter en times lading. Med 100 kW lader går det dobbelt så fort.
Rapide E er bestillingsklar nå, og dersom du kontakter din forhandler kan han fortelle mer om priser og leveringstid.