![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() Mazda3 TCR skal konkurrere i den amerikanske IMSA Michelin Pilot Challenge-serien, men som navnet tilsier er den bygget etter det internasjonale TCR-reglementet. Det betyr at den kan stille til start i 36 ulike serier verden rundt. Bilen får sin racing-debut under et firetimersløp på legendariske Daytona Speedway i januar. Løpsbilen er basert på nye Mazda3, om du måtte være i tvil, og den gjør seg jammen svært godt i racingdrakt som fremhever det lekre designet. Ved Mazda Design America i Irvine, California brukte designerne utallige timer på å tilpasse aerodynamikk og dimensjoner slik at bilen følger TCR-reglementet, samtidig som den er tro mot modellens originale utstråling. Mazda3 TCR drives av en 4-sylindret turbomotor med 350 hestekrefter koblet til en sekstrinns sekvensiell racing-transmisjon med paddle shift på rattet. Bilen er rigget av Long Road Racing som også bygger den globale Mazda MX-5 Cup-bilen. Fra 2020 vil de tilbys bilen for salg til private team som ønsker å delta i en av de nasjonale eller internasjonale TCR-seriene, eller andre løp der TCR har egne klasser som f.eks. den tyske langdistanseserien på Nordsløyfa. Mazda satser tungt på motorsport i USA med sin egen karrierestige, og Mazda3 TCR blir et nytt trinn i denne stigen.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||