-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Petter Solbergs bil til salgs
Det er kanskje naturlig at en god bruktbil blir mer verdt dersom en kjendis har sittet i den. Nå er 2003-Subaru Imprezaen til Petter Solberg til salgs.
Jeg er alltid skeptisk til påstander om at racerbiler har vært den faste bilen til en eller annen berømt fører. Racing-teamene har ofte hatt en tendens til å stokke om på biler, men de siste årene, så lenge Pete Raceley har eid den, har S40 WRT vært omtalt som ex-Petter Solberg.
Nå står den hos Max Girardo – en mann som selger eksklusive biler – og er til salgs. Men det morsomme er at ikke et eneste sted i salgsteksten hans står det at denne bilen ble rattet av Petter Solberg på vei til VM-tittelen i 2003.
Derimot står det at slik den selges nå er den uniformert slik som Petters bil var under Monte Carlo Rallyet det året – der de brøyt etter å ha truffet en guard rail.
Men i tillegg til at vi får gå ut fra at her har Solberg sittet, er dette en bil med imponerende historie. Alt er med – fra de første Prodrive-notatene om første testen den 14. januar 2003 i svakt regn og med 9 grader i luften, til Prodrive fikk den tilbake etter sesongen og solgte den til private.
Etter det har den levd i England og Barbados og andre steder i Europa før Autosportif tok seg av girkassen i 2016 (på Facebooksiden deres er det et bilde av 10 av Subarus gamle WRC-biler samlet hos Prodrive i sommer til et mimre-møte), og i fjor tok BGMSport seg av bilen – fra bunnen av.
Der jobber mange som tidligere var hos Prodrive, og dette verkstedet tar seg av de gamle Colin McRae-bilene – blant annet hans VM Impreza, L555 BAT. Og ta en titt på hjemmesiden deres og se den lange listen spennende Subaruer som de har tatt seg av.
Selvfølgelig oppgir ikke Girardo noen pris på denne bilen. Dette er et typisk POA-produkt – «prisantydning på anmodning».
Sikkert ikke billig.