-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Helt ny Seat Leon
Seat har i dag presentert fjerde generasjon Leon. Den spanske fetteren har mye til felles med nye Golf.
Man kjenner den umiddelbart igjen som en Seat, men likevel fremstår den som en moderne tolkning av den spanske folkevognen. Nye Leon skal som forgjengeren leveres i to karosseriformer, som kombikupe og stasjonsvogn.
Seat har investert 1,1 milliarder euro for å bygge den nye modellen – størsteparten er brukt for å modernisere fabrikken i Martorell utenfor Barcelona hvor Seat har sitt hovedsete.
Så er det også den viktigste modellen for merket – siden VW-overtakelsen er det solgt 2,2 millioner Leon, og den var merkets bestselger i 2019 med 150.900 enheter av et totalsalg på 570.000. Leon har vært Spanias mest solgte bilmodell de fem siste årene.
Nye Leon er Seats første fullt tilkoblede bil, enten man befinner seg inne i bilen eller hjemme i stua. Den har Android Auto og trådløs tilkobling av Apple CarPlay. Flere nye apper skal tilbys i tiden fremover.
Fra hvor som helst kan man koble seg til bilen via smarttelefon for å sjekke status, og man kan også fjernstyre klimaet i ladbare hybrider som er tilkoblet strømnettet.
Nye Leon er strukket sammenlignet med forgjengeren, men den er litt lavere og smalere. Femdørsutgaven måler 4,368 (+86 mm) x 1,800 (-16mm) x 1,448 meter (-3mm) over en akselavstand på 2,686 meter (+50mm).
Stasjonsvognen måler 4,642 (+93mm) x 1,800 (-16mm) x 1,448 (-3mm) meter over en akselavstand på 2,686 meter (+50mm).
Bagasjerommet på kombien har et volum på 380 liter – det samme som dagens modell, mens stasjonsvognen kan laste 617 liter – en økning på 30 liter.
Med hensyn til drivlinjer kan kundene velge mellom bensinmotorer, dieselmotorer, milde hybrider og plug-in hybrider.
På bensinfronten tilbys 1,0-litere med 90 eller 110 hk, 1,5-litere med 130 eller 150 hk samt en 2,0-liter med 190 hk. Dieselalternativene er 2,0-litere med 115 eller 150 hk. De små bensinmotorene tilbys som milde hybrider.
Den ladbare hybriden kombinerer en 1,4-liters TSI-motor med elmotor til en samlet effekt på 204 hk. Med et 13 kWt batteri skal den kunne kjøre rundt 60 kilometer på ren eldrift.
Sistnevnte kan bli bestselger i Norge.