-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Egget er snart ferdigkokt
Vi har hatt sans for lille Microlino med de klare Isetta-referansene siden vi så henne i Genève for første gang i Genève i 2016.
Egentlig er jeg forundret over at hun ikke har dukket opp for lengst. De som står bak er jo tross alt europamestere på elektriske sparkesykler – men det er kanskje ikke nok for å sparke i gang en søt, elektrisk mopedbil.
Vårt første møte med Microlino var på bilutstillingen i Genève 2016
Særlig ikke når det dukker opp den type forviklinger som vi oppdaget da vi tilfeldigvis møtte henne på IAA i fjor. Da var bildet meget uryddig – for å si det forsiktig.
Den tidligere sportsbilprodusenten Artega var bedt om å industrialisere konstruksjonen. I stedet overtok de det hele, døpte kjøretøyet om til Karo – og der stanset det hele.
Men så har ting ordnet seg, Oliver og Merlin Ouboter – Micro-grunnleggerens to sønner – har revidert hele konstruksjonen på nytt, og nå var det meningen at den produksjonsklare modellen skulle presenteres med både pomp og prakt på Genève i 2020.
I stedet ble det en liten stream – bedre enn ikkeno.
De forteller at det er først og fremst interiøret som er endret
Det skyldes først og fremst at det er blitt bedre innvendig plass, og det kommer først og fremst av at de har breddet sporvidden bak, og det har de gjort først og fremst for å øke sikkerheten, og da har de samtidig gjort noe med strukturen i hele boksen.
Man ser det blant annet på tynnere A-stolper og på en rattstamme som nå er helt stiv og ikke hengslet.
Det er blitt andre mål enn de vi har operert med før, og utseendet er blitt enda glattere. Til det hører også nye farger, nye trekk inni og nye felger.
Og selv om prisen på 12.000 euro ikke er endret, kan vi kanskje kalle den Microlino 2.0.
Brødrene forteller at de har hatt hjelp av konsulentselskapet Cecomp i Torino for å gjøre de nye endringene. Ikke minst fordi de hadde vært sterkt inne i Bolloré Bluecar som ble brukt til elektrisk bildeling i Paris i mange år.
De regner nå med 5.000 biler per år, sier de har 17.000 bestillinger og at de første skal leveres om et års tid.
Ta da med at i tillegg til den sterkt reviderte Microlino ville de også presentere sin Microletta på utstillingen. En elektrisk trehjuls scooter som tilter og som har toppfart oppunder 80.
Ikke noen elsykkel akkurat. Denne er bygget slik at den kommer i en gruppe der man trenger bilsertifikat, det er tross alt mange flere av dem der ute, enn av mc-sertifikater.
Foreløpig er dette bare et konsept, en idé, som de vil teste ut på markedet. Prisen er beregnet til ca. 4.900 euro.