-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Reprise på studentrevy
Studentene fra IED i Torino har alltid noe rart og uventet å vise frem i Genève. I år het hun Tracy.
Du har sett henne før. Skolen sendte noen bilder før utstillingen i Genève skulle åpne, som vi ga dere som en forhånds-smakebit.
Det bør ikke hindre deg fra å ta en titt, for her kan du få en virkelig følelse av hvilket detalj-nivå disse folkene jobber på.
Istituto Europeo di Design har skoler flere steder i Italia. I Torino byr de blant annet på bildesign. Og det er en by der det ikke er vanskelig å låne profesjonelle rådgivere eller veiledere for en time eller fem.
Skolen har også glimrende forbindelser med den lokale prototype-industrien, slik at de siste årene har de alltid hatt med seg en komplett 1:1 utgave av det studentprosjektet som vant det året.
I år dreide det seg selvfølgelig om utfordringer i bymiljøet og om bærekraftige delingsmodeller.
Denne lille boksen er en seksseter med mikro-mobilitet ambisjoner og med materialer og drivlinjer som skal være minst mulig belastende.
Men selvfølgelig har man lagt inn en liten finte her også – Tracy har antydninger av terreng-egenskaper, så ikke bare er den beregnet på sentrumsnær trafikk, den skal kunne ta deg og alle ungene et stykke inn i skauen også.
Det er skolens Masterstudenter i Transport Design som har gjort en slik oppgave for 17. gang.
Det som er litt interessant å se er hvordan sammensettingen av studenter endrer seg. Fra nesten bare italienere, via en periode med tysk og engelsk innslag, før japanerne begynte å komme, og deretter koreanerne.
Nå er det India som markerer seg. Av de til sammen 22 som har deltatt i prosjektet er syv fra India. Seks kommer fra Kina pluss to fra Taiwan og resten fra Italia. Omtrent like internasjonalt som på et vanlig designkontor nå om dagen.
Men hele poenget mitt med å bruke tiden din på denne gjentakelsen er å vise disse bildene som i veldig stor grad henter opp glimrende små detaljer og – ikke minst – forteller om kvaliteten man fremdeles finner hos prototypebyggerne i Torino.
Denne gangen var det EDAG Torino som har bygget modellen, og gitt den den fantastiske finishen.