-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedsfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Livets gleder
Enn så unødvendige Porsche Cayman T og Toyota Supra er, tilfører de to bilene utvilsomt livet merverdi. Men der stopper også likheten mellom de to.
Først publisert i bladet Bil 12-2019.
Det er ikke bare lov, men fullt ut akseptert å bruke penger på seg selv og på egobiler med sportslig uttrykk.
Valgene er fortsatt mange og noen gjør det ved å legge beslag på en av garasjeplassene med Cayman, innstengs-Porschen om du vil. Andre igjen faller for gjenoppståtte Toyota Supra.
Men hvor mye konkurrenter er de to? Hvor mange fellestrekk ligger gjemt i ulik innpakking, og hvor skiller de lag?
Etter en del mils underholdende kjøring på ganske så morsomme landeveier var konklusjonen at de to spruter av kjøreglede, men på hver sin måte - og forskjellene er langt flere enn likhetene.
Men først noen oppsummerte fellestrekk:
* Egobiler med to seter og sportslig uttrykk
* Begrenset med bagasjeplass
* Begge koster rundt millionen
* Begge er trange – du kler dem på deg
* Begge trekker på bakhjulene
* Begge har ganske bra infotainment-teknologi
* Begge har svært god styrefølelse og du vet alltid nøyaktig hvor forhjulene peker.
* Bra lyd
* Faller som en stein i bruktverdi
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.