Honda Civic Type R: Ny generasjon Type R - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
27 bilder i galleri
Ny generasjon Type R
SPIONBILDER: Her er Honda ute og tester neste generasjon Civic Type R. Fortsatt er den godt maskert, men våre fotografer lar seg ikke lure.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Honda-folket har antagelig hatt det mest morsomt da de kamuflerte grillen med nyrene som sender tankene i retning Bayern. Men bilen er så langt fra tysk som den bli.

Dagens Civic Type R kom på markedet i 2016 og er utvilsomt blant de mest lekne i segmentet, selv om den i siste tapning er blitt vesentlig mer komfortabel enn forgjengerne

I forbindelse med nyeste generasjon Civic lanserte Honda en ny plattform, og denne vil trolig også ligge under neste generasjon, om enn i en modifisert utgave.

En ny generasjon Civic er ventet på markedet om et års tid som 2022-modell, og trolig kan Type R lanseres omtrent samtidig som «melk-og-brød» modellene.

Dimensjonene ser ifølge våre fotografer ut til å samsvare med dagens modell, men det kan virke som en del av de mest ekstreme uttrykkene tones ned. Samtidig får også hekkspoileren en mer moderat fremtoning.

Dette kan være smarte trekk om man vil kommunisere med en bredere målgruppe.

Legg merke til at eksosrøret ser malplassert ut, og det er fordi det ikke blir slik som dette på produksjonsutgaven som tradisjonen tro får rørene plassert i sentrum av støtfangeren – antagelig tre av dem som på dagens modell.

Dermed kan du glemme hengerfestet som den ene prototypen her er utstyrt med her.

Vi får også en titt inn i bilen, og der ser vi at både ratt og dashbord skiller seg fra dagens modell. Infotainment-skjermen sitter her øverst på dashbordet, i stedet for integrert som på dagens modell – trolig for å få plass til en større skjerm.

Motoren blir en videreutvikling av dagens firer som kombinerer VTec- og turboteknologi til en samlet effekt på 320 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Kanskje med lett grad av elektrifisering.

Sekstrinns manuell girkasse og forhjulsdrift blir nok også videreført fra forgjengeren.

Mens dagens Type R produseres ved Hondas anlegg i Storbritannia skal neste generasjon bygges på andre siden av Atlanteren sammen med de amerikanske utgavene av Civic.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: