-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Fords toppsjef om Kina-konkurransen:
- Vi er ikke engang i samme hus
- Taper vi konkurransen med Kina har vi ikke noe Ford i fremtiden.
Det er bare et av de mange Jim Farley-sitatene fra helgens Aspen Ideas Festival, gjengitt av flere medier, som blant annet Reuters og Wall Street Journal.
Jim Farley er toppsjef i Ford og sier at han ofte har besøkt Kina, seks eller syv ganger i fjor, ifølge ham selv.
Han snakket om hvordan han selv hadde sett at kinesiske bilfabrikker forbikjørte de i vesten:
- Det er det mest ydmykende jeg noensinne har sett, blir han sitert på.
- Overlegen teknologi
Hvorfor bli så engasjert av en nasjon som ikke en gang kan selge biler i USA?, ble han spurt.
- På grunn av produksjonen, forklarte han.
- De har en overlegen teknologi. Huawei og Xiaomi i hver bil. Du går inn i bilen og behøver ikke engang pare telefonen din. Hele ditt elektroniske liv blir automatisk speilet i bilen.
- Dessuten er kostnadsbildet og kvaliteten langt over det vi i vesten klarer. Fabrikkene representerer en eksistensialistisk trussel mot etablert bilindustri.
- Vi ønsker å kunne konkurrere. Vi ønsker å være i det samme rommet. Akkurat nå er vi ikke en gang i det samme huset.
Effektive punch-lines kan han i hvert fall.