-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedsfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny Yaris er priset og klar
Norges mest populære småbil kommer i ny innpakning. Nå er nye Yaris bestillingsklar, og de første bilene kommer til landet i september.
Nye Yaris er bygget på den moderne GA-B-plattformen og utstyrt med fjerde generasjons hybridsystem inkludert 3-sylindret motor.
Plattformen tillater at sjåføren sitter lavere og 60 mm lengre bak enn i forgjengeren – noe som bidrar til å senke tyngdepunktet med 15 mm sammenlignet med dagens modell.
Det gir ifølge Toyota en mer engasjerende sittestilling, med bedre ergonomi og flere justeringsmuligheter. Rattet er tettere på sjåføren og kan justeres med seks grader mer i høyderetningen sammenlignet med dagens modell.
Toyota lover videre at chassiset har bedre vektbalanse, både på langs og på tvers – noe som betyr mindre krengning og bedre stabiliteten under bremsing. Et mer rigid karosseri bidrar også til stabilitet og smidige kjøreegenskaper.
Forbedret hybridsystem
Som resultat har den ifølge Toyota en termisk effektivitet på 40 prosent, høyere enn typiske dieselmotorer, som bidrar til å sikre mer enn 19 prosent forbedring av Yaris’ drivstofføkonomi og CO2-utslipp.
Samtidig er systemeffekten økt med 16 prosent og kraftleveransen fintunet for et overbevisende og naturlig preg.
Høy grad av sikkerhet
Avanserte førerassistansesystemer inkluderer intelligent, adaptiv cruisekontroll, som fungerer helt opp til topphastigheten, og kjørefeltassistenten man kjenner fra nylig lanserte Toyota-modeller som Corolla. Alle disse funksjonene er standard i nye Yaris.
I tillegg til førerassistansesystemene, er nye Yaris utviklet for beskyttelse av passasjerer i henhold til de strengere kollisjonstest-standardene som introduseres i 2020.
Mye utstyr
Fra Active grad er LED lys standardisert for det norske markedet. Dette innebærer LED-teknologi for alle lys både foran og bak.
Avhengig av utstyrsgrad tilbys utstyr som Qi trådløs lader, panorama glasstak, JBL Premium Sound, og digitale instrumenter
– Nye Yaris får en konkurransedyktig pris i Norge takket være lave avgifter grunnet lave utslipp av CO2 og NOx. Den nye modellen får i praksis ingen prisøkning fra utgående modell utover prising av sikkerhetsutstyr og annet nytt utstyr, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.
Han forventer at Active Tech og Style blir bestselgere. Forhåndssalget av Yaris er i gang, og de første bilene kommer til Norge i september.
Toyota Yaris 2021* g/km WLTP
Modell | CO2* | Effekt | Veil. pris |
Yaris 1.5 Hybrid Life | 87 | 116 | 234 600 |
Yaris 1.5 Hybrid Active | 87 | 116 | 251 900 |
Yaris 1.5 Hybrid Active Tech | 92 | 116 | 263 800 |
Yaris 1.5 Hybrid Active Tech Bi-Tone | 92 | 116 | 269 700 |
Yaris 1.5 Hybrid Style | 98 | 116 | 278 400 |
Yaris 1.5 Hybrid Executive Grey | 98 | 116 | 291 900 |
Yaris 1.5 Hybrid Style Tech Bi-Tone | 98 | 116 | 294 300 |
Yaris 1.5 Hybrid Premier Edition | 98 | 116 | 295 700 |