-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Seat fornyer bestselger
Seat har i dag presentert en midtlivs oppgradering av sin første SUV – Ateca.
Selv om modellen er designet i Spania, bygges den i Tsjekkia, side om side med søstermodellen Skoda Karoq.
Modellen var Seats første SUV da den kom på markedet i 2016 og er ifølge produsenten solgt i over 300.000 eksemplarer gjennom disse årene.
I tillegg til et oppfrisket design får bilen nye motorer, en rekke nyheter på sikkerhetsfronten og avanserte tilkoblingsmuligheter slik at de om bord kan være online til enhver tid.
Endringene er lettest å se i den nye fronten som nå har fått LED hovedlys som standard. I tillegg har den LED baklykter, inkludert dynamiske blinklys.
Bilen har trådløse oppkoblingsmuligheter for så vel Android Auto som Apple CarPlay. I tillegg kan en rekke funksjoner styres via tale.
Blant sikkerhetsutstyret inngår adaptiv cruise-kontroll, Emergency Assist, Travel Assist og Side and Exit Assist. I tillegg tilbyr Seat nytt komfortutstyr som oppvarmet ratt, Climacoat (allværs frontrute med usynlig coating) og Trailer Assist.
Xperience er et nytt, røffere trimnivå i tillegg de eksisterende Reference, Style og FR.
Motorutvalget spenner fra 1,0 TSI med 110 hk til 2,0 TSI med 190 hk. Førstnevnte i kombinasjon med manuell girkasse og forhjulsdrift, mens toppmodellen har DSG og firehjulsdrift.
Mellom disse tilbyr Seat 1,5 TSI med 150 hester i kombinasjon med manuell eller DSG girkasse.
På dieselfronten tilbys 2,0 TDI med 115 eller 150 hk, førstnevnte i manuell utgave mens 150-hesteren tilbys i alle kombinasjoner – manuell eller DSG, for- eller firehjulsdrift.
I Norge må Seat regnes som en nykommer etter relanseringen i 2018, så foreløpig er salget her meget beskjedent.
Nå kan de likevel som ett av svært få merker skryte av økning på nesten 60 prosent hittil i år, men om vi titter bak tallene utgjør Mii Electric, som ble presentert med en prislapp på 1990 kroner per måned i vinter, hele 465 av 474 nye Seat registrert hittil i år.