-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kjapp Panamera på Nordsløyfa
Snart kommer en fornyet Panamera, og den blir vesentlig kjappere enn forgjengeren. Her får du videobevis.
Porsche skal snart lansere en oppdatert Panamera, men nylig var de på Nordsløyfa med en litt kamuflert bil for å sjekke hvordan den taklet den 20,832 kilometer lange banen kjent som Det Grønne Helvete.
Bilen ble kjørt av testfører Lars Kern, og han klokket inn en rundetid på 7 minutter og 29,81 sekunder – en forbedring på hele 13 sekunder sammenlignet med forgjengeren. Ifølge Porsche er tiden bekreftet som ny rekord i kategorien «executive cars» - hva nå det innebærer.
Nå sier ikke Porsche direkte hvilken variant av Panamera de brukte, men i videoen avslører de at bilen har 630 hester, 50 mer enn forgjengeren, og da skjønner vi det dreier seg om en Panamera Turbo S.
Bilen var utstyrt med racingstol og veltebur, men var ellers identisk med produksjonsutgaven. Dekkene var såkalte «gateslicks» av typen Michelin Pilot Sport Cup 2 utviklet spesielt for Panamera, og Porsche sier disse skal tilbys som ekstrautstyr til Panamera.
– Forbedringene som er gjort med chassis og motor i nye Panamera var godt merkbare på banen som regnes som verdens mest krevende, sier Lars Kern.
Han sier det elektromekaniske stabiliseringssystemet gjør bilen vesentlig mer kjørbar i de mest humpete seksjonene.
– Jeg oppnådde hastigheter i kurvene som ikke hadde vært mulige i forrige versjon av Panamera, konstaterer Kern.
– Panamera har alltid vært en eksklusiv touring sedan og samtidig en ekte sportsbil. I den nye modellen har vi perfeksjonert disse egenskapene ytterligere, sier Thomas Frimuth som er visepresident for Product Line Panamera.
Rekorden ble satt på en dag med lufttemperatur på 22 grader mens asfalten holdt 34 grader.
I 2016 satte Lars Kern en rundetid på 7:38,46 med en Panamera Turbo, men den gang ble det kjørt en strekning som var rundt 200 meter kortere enn banen som benyttes i dag.
Bli med Lars Kern på hele den raske runden: