Porsche Taycan: Porsche oppgraderer Taycan - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
7 bilder i galleri
Porsche oppgraderer Taycan
Raskere akselerasjon og enklere lading er blant oppgraderingen Porsche innfører på 2021-modellen av Taycan. Dessuten får du tilgang til flere goodies.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Den viktigste nyheten på 2021-modellene som leveres fra oktober er antagelig Plug & Charge-funksjonen. Denne muliggjør lading og betaling uten at brukeren trenger å benytte kort eller egen app.

Når ladekabelen kobles til en Taycan opprettes det kryptert kommunikasjon direkte mellom bilen og ladestasjonen. Ladingen starter automatisk, og kontoen til eieren belastes.

Systemet er allerede operativt på Ionity-stasjoner i Skandinavia, Finland, Tyskland, Italia og Tsjekkia, og ytterligere 12 europeiske land følger fra årsskiftet.

Dessuten tilbyr Porsche flere nye FoD-funksjoner (Functions on Demand) som kan bestilles online og installeres via nettet uten at man besøker et verksted.

Eksempler på funksjoner er Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), Power Steering Plus, aktiv filholder og Porsche InnoDrive.

Funksjonene kan enten kjøpes, eller de kan abonneres på for en begrenset periode.

Hvis du er opptatt av akselerasjon, så er den forbedret for Taycan Turbo S som med Launch Control nå akselerer til 200 km/t i løpet av 9,6 sekunder, to tideler raskere enn tidligere.

Og, i motsetning til de fleste andre produsenter som ber deg begrense bruk av Launch Control, sier Porsche «bare bruk den så mye du vil – dette skal en sportsbil tåle».

Via Smartlift-funksjonen, som installeres som standard i biler med adaptiv luftfjæring, kan Taycan programmeres slik at den automatisk heves i gitte situasjoner, for eksempel ved fartsdempere og inn- og utkjøring av parkeringshus. Den kan også benyttes for å finne best mulig kompromiss i oppsettet når man kjører på motorvei.

Mot slutten av året vil Porsche tilby en ny om bord-lader med kapasitet på 22 kW, noe som vil halvere ladetiden hjemme eller på kontoret sammenlignet med standardladeren på 11 kW.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: