-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Honda fortsetter el-sporet
Til Beijing har Honda med seg en ny plug-in CR-V og en helt ny elbil. Foreløpig konsept, men ingen tvil om at den skal produseres.
Honda har et stort nærvær i Kina. De ligger på jevnt 140.000 biler per måned med sine lokalproduserte modeller.
CR-V er en av de modellene som selger bra, 25.000 i måneden er ikke ukjent. I august i år var de tilbake igjen på 22.000.
Da er det klart en ny CR-V på bilutstillingen i Kina vekker oppsikt. Men foreløpig må publikum nøye seg med å se, det er ikke engang et brosjyre-ark de kan fordype seg i.
Tekniske data finnes ennå ikke, så kanskje kommer mange fortsatt til å bestille Toyota RAV4 Prime, mens de venter på spesifikasjoner og ikke minst på priser, for den nye modellen.
Men Honda forteller i hvert fall at hybridsystemet er basert på deres opprinnelig to-motor opplegg, Sport Hybrid – MMD kaller de det, men nå med økt effektivitet både hos batteriene og i konverter-systemet.
Konseptbilen trenger man imidlertid ingen data på, foreløpig. Og det er vel muligheter for at den ikke vil endres så mye før den går i produksjon, for dette ser ut som en nesten gryteferdig to-dørs SUV-coupé med stor hatch.
Batterielektrisk, og Honda understreker: «modell for masseproduksjon».
Det er lagt til en rekke sjåførstøtte- og sikkerhets-elementer her. Blant annet en 360-graders radar som skal hjelpe deg til å ta riktige beslutninger, og en ny generasjon SENSING som i mye større grad enn tidligere kan støtte deg ved hjelp av prediksjon.
Når den skal komme sies det heller ikke noe om, men CR-V’en skal være klar i januar.