-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er neste generasjon Astra
Dagens modell har bare vært på markedet siden 2015. Likevel går Opel svanger med en helt ny Astra. Det har de flere grunner til.
Vår dyktige illustratør har manet frem en illustrasjon på hvordan han ser for seg neste generasjon Astra som på internspråket heter Astra L.
Legg merke til at den nye fronten vi nylig har møtt på en flunkende ny Mokka og en ansiktsløftet Crossland selvsagt er på plass også her.
Opel benytter bokstaver for å skille de ulike generasjonene fra hverandre. Forgjengeren i kompaktklassen, Kadett, brukte A-E, mens Astra startet med F og dagens modell er K (de har hoppet bukk over I, så fra den første Kadett til dagens Astra er det ti generasjoner.)
Nå kommer generasjonsskiftet for Astra tidligere enn det som er normalt – trolig vises bilen i løpet av 2021 og kommer i salg sent det året eller tidlig i 2022.
Årsaken er at dagens modell, som en av de siste i Opel-familien, bygges på en GM-plattform. Det er mye å spare på å flytte den over på PSA-gruppens EM2-plattform slik at nye Astra kan dele komponenter med sine moderne søsken under merkenavnene Citroën, DS og Peugeot.
Et annet viktig argument er at Astra skal bli ekte tysker igjen – dagens modell produseres i Polen mens den nye skal dele samlebånd med Insignia i Opel-bastionen Rüsselsheim.
Den nye plattformen betyr at neste Astra får tilgang til de samme drivlinjene som sine søsken, noe som innebærer så vel ladbare hybrider som rene elbiler i tillegg til konvensjonelle bensin- og dieselmotorer.
Foreløpig har PSA-gruppens elbiler hatt mindre batteripakker, og dermed kortere rekkevidde, sammenlignet med de som bygges på VW-gruppens MEB-plattform.
Det blir interessant å se om plattformen modifiseres eller om ingeniørene har andre kort i ermet slik at en ny Astra får rekkevidde på over 400 kilometer.