-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Blir dette erstatningen for Mondeo?
Ford viser en spennende konseptbil i Shanghai. De hevder den blir en ren Kinamobil, men kanskje får vi se en slektning i Europa om noen år?
Selv om SUV-er er i vinden som aldri før, ser vi stadig flere produsenter komme opp med alternative former på sine nye modeller. Evos er siste tilskudd til Ford-stammen og står utstilt i Shanghai i disse dager.
Ford omtaler Evos som det første produktet som i hovedsak er utviklet av dere Kina-baserte designteam, men ikke helt uten å dra veksler på konsernets globale ekspertise. De hevder likevel bilen er designet for å ivareta ønskene fra kinesiske kunder.
Evos kan trygt kalles en crossover siden den kombinerer elementer fra flere biltyper – sedanens fire dører, taklinjen til en coupé og den ekstra bakkeklaringen man finner i en SUV/crossover.
Takrails og svart dekor rundt hjulbuene kan minne om Fords Active-varianter, eller nylig viste Citroën C5 X.
Innendørs dominerer gigantiske skjermer dashbordet i en bredde på hele 110 cm. Instrumentpanelet er en 12,3-tommer mens berøringsskjermen for infotainment er hele 27 tommer og strekker seg over midtkonsollen og bort til området foran forsetepassasjeren.
Skjermene kan splittes slik at sjåføren kan følge med på navigasjonen mens passasjeren ser en film eller spiller et spill på sin del av skjermen. Softwaren er levert av Baidu som er Kinas svar på Google.
Ford nevner ikke et ord om drivlinje, men det er naturlig å tenke at den er elektrisk eller hybrid.
Bilen skal bygges av Changan Ford og kommer på markedet i Kina innen utgangen av 2021.
Gjennom spionbilder har vi avslørt at Ford skal erstatte Mondeo med en helt ny biltype, og selv om det blir rene spekulasjoner er det ikke utenkelig at den kan ha designtrekk i samme retning som Evos.