BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X3 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

BMW X4 2022

Facelift for BMW X3

X3 er blant BMWs viktigste modeller på i Norge og globalt. Nå får den et midtlivs ansiktsløft og tekniske oppgraderinger.

Publisert Sist oppdatert

Ved utgangen av mai 2020 var X3 BMWs nest mest solgte modell her i landet med 558 biler, kun slått av i3.

Hittil i år er registreringstallene ifølge OFV redusert med 30 prosent, men om vi tar med den nye elbilen iX3 er utviklingen svært positiv med totalt 796 registreringer.

Globalt er den USA-produserte modellen også viktig for BMW som forteller om et totalt volum av de to første generasjonene på 1,5 millioner biler.

Når den tredje generasjonen straks oppgraderes, blir den ifølge BMW mer moderne og digital samtidig som den får et kosmetisk løft.

Ny front
Designmessig er «nye» BMW X3 skarpere i linjene. Fronten skiller seg ut med klart smalere lykter, nytt format på grillen og en tydeligere profiler i støtfangeren.

LED-frontlyktene kan nå leveres med LED Matrix-funksjon. For første gang tilbys modellen nå også med BMW Laser Light som gir fjernlysene en rekkevidde på opptil 650 meter.

Sett bakfra kjennetegnes nye BMW X3 av endret lyktedesign med tredimensjonale konturer og en sportsligere design på støtfangeren.

Nytt interiør
Innendørs har bilen fått samme senterkonsoll som den nye BMW 4-serie. Den frittstående skjermen med touch-funksjon på dashbordet måler nå 10,25 tommer og kan om ønskelig oppgraderes til en størrelse på 12,3 tommer.

Blant standardutstyret i nye BMW X3 finner man sportsseter med kunstskinn.

Nykommeren er dessuten klar for trådløs oppdatering, hvor ny programvare og nye tjenester kan lastes direkte ned til bilen av kunden selv. Det betyr også at det skybaserte navigasjonssystemet jobber raskere og mer presist med trafikkovervåkning.

Populær plug-in
– Den mest populære modellen i Norge har den siste tiden vært plug-in hybriden BMW X3 xDrive30e. I fjor utgjorde denne modellen nærmere 94 prosent av det totale X3-salget her til lands, forteller Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Nye BMW X3 xDrive30e har en elektrisk rekkevidde på opptil 50 km (WLTP) og får en startpris på 643.100 kroner eks. levering – en økning på cirka 20.000 kroner fra den utgående modellen.

Produksjonen av de nye BMW X3-modellene starter på fabrikken i Spartanburg, USA i august, og de første bilene kommer til Norge i løpet av høsten.

Parallelt med oppgraderingen av X3 får også X4 tilsvarende kosmetiske endringer, men denne modellen har begrenset interesse i Norge siden den kun leveres med konvensjonelle bensin- og dieselmotorer og ikke som ladbar hybrid. Hittil i år er det registrert 12 nye X4.

Powered by Labrador CMS