Opel : Opel Rocks, bokstavelig talt - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
12 bilder i galleri
Opel Rocks, bokstavelig talt
Det var vel egentlig en non brainer. Stellantis utvidet AMI-sfæren sin og satte et annet merkenavn på fronten. Møt Opel Rocks-e.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Jeg er kanskje en av de få som blir begeistret av en melding som dette.

Jeg syns alle forsøk på å skape mikromobilitet i byene er glimrende. Jeg var faktisk begeistret for Citroëns AMI fra dag én, og ifølge importøren er det ingen som har kjørt den så mye som jeg har gjort

Det gjør meg selvfølgelig til en skrulling, og derfor burde jeg heller ikke syns at det er fantastisk at man kan få den samme bilen som Opel også.

Egentlig burde jeg holde kjeft om sånt.

Nå er det kanskje ikke mye å si om dette heller. Spesielt ikke i Norge, for importøren forteller meg at Citroën-versjonen er parkert og ikke vil bli importert før den får en «nordisk pakke». Det betyr åpenbart noe som går på varme&ventilasjon.

Antakelig på et slikt nivå at disse små boksene ikke har mulighet til å oppfylle kravene.

Men la oss allikevel ta med at da Opel fikk delt ansvar for denne konstruksjonen, behøvde de ikke gjøre mye for å få den distinkt Opel. Grått og gult er stilig og det er overhodet ikke tvil om hva den kombinasjonen representerer.

Samtidig ser vi hvor enkelt designerne har gjort det når denne boksen skal gis et nytt preg. Bytt de Citroën-oransje detaljene med Opel-gule, og du har en ny bil. Men identisk.

Skjønt?

Det er detaljer her som er litt ekstra spennende. Det later til at i tillegg til basismodellen skal det være to spesialversjoner (med spesialutstyr? Spesialtrim? Spesialytelse?).

Klub og Tekno heter de.

Hva innholdet i dem egentlig er, og hva prisene vil bli, er imidlertid fullstendig ukjent.

Det som er spesielt er at Stellantis kaller den Opel og skal selge den i Tyskland, og ikke Fiat for å kunne selge den i Italia.

Jeg ville trodd at den hadde hatt visse muligheter der. Mopedbiler med 15-åringer om bord har lenge vært fast innslag i gatebildet i italienske byer.

Jeg tror nok det er en litt større jobb å overbevise tyskere. Spesielt de tyskerne som fremdeles er Opels kjernekunder.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse


Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: