-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Oppgraderer MG ZS, men bestselgeren øker 70.000 kroner i pris
Etter en formidabel suksess og 6000 solgte ZS EV oppgraderer MG den kompakte SUV-en, øker rekkevidden til 440 km – og legger på prisen for den mest aktuelle modellen med 70.000 kroner.
Suksess i kombinasjon med økt batterikapasitet koster. I tilfellet MG ZS 60.000 kroner for den rimeligste varianten. Modellen det er solgt desidert mest av går opp hele 70.000 kroner.
Samtidig forsvinner varianten som MG i løpet av to snaue år leverte ut hele 6000 eksemplarer av.
Etter mange års fravær var MG som merkevare tilbake i Norge for snaut to år siden, men da kun i elektrifisert versjon med MG ZS. Som særs hyggelig priset til 230.000 kroner og 20.000 kroner mer i mest påkostet utgave, ble den kompakte elbilen umiddelbar suksess og MG leverte i det første hele året, altså i fjor, ut 3720 biler. ZS kom fra intet og endte som den åttende mest kjøpte bilmodellen.
Nå er MG i ferd med å rulle en oppgradert modell hvor batteripakken utvides fra 44,5 kWt og 263 km rekkevidde til 70 kWt og 440 km rekkevidde. Samtidig økes motoreffekten fra 143 til 156 hk.
Bilen retusjeres også foran og bak, men enda viktigere er oppgraderingen av dashbord/skjermteknologi med utvidet nettoppkobling.
Men forbedringer koster og med startpris på 290.000 kroner (Comfort) og 320.000 kroner for toppmodellen (Luxury) befinner MG ZS seg plutselig i et prisbilde med flere konkurrerer, eksempelvis Nissan Leaf, VW ID.3 og Cupra Born.
MG ZS vil ikke i samme grad som før være et opplagt elektrisk førstevalg for prisfølsomme kunder.