-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Neste Countryman på tysk jord
Her er neste generasjon Mini Countryman knipset i nærheten av BMWs hovedkvarter i München. Den får egenskaper som kan gjøre den enda mer attraktiv i Norge.
Den nye modellen er basert på samme plattform som BMW X1 og 1-serie, og som første Mini skal den produseres i Tyskland. Nærmere bestemt ved BMW-anlegget i Leipzig som også bygger nevnte BMW-modeller og 2-serie Active Tourer.
Mini ligger noe bak morselskapet i løypa for elektrifisering – de skal ikke bli helelektriske før i 2030.
Det innebærer at neste generasjon Countryman blir en mellomløsning som fortsatt skal leveres med forbrenningsmotorer. I tillegg skal den som i dag tilbys som ladbar hybrid, og noe senere, trolig fra 2023, også som ren elbil.
I tillegg til å få nytt design blir neste generasjon Countryman også større enn dagens modell. Trolig får den en lengde på rundt 4,5 meter, en økning på 20 cm fra dagens modell.
Prototypen våre fotografer har kommet over her er en versjon med kraftig motorisering, noe som bekreftes av doble eksosrør på begge sider. Selv ikke toppmodellen fra John Cooper Works (JCW) har det i dagens Countryman.
Og siden det er såpass tidlig i utviklingen er det neppe JCW-utgaven vi ser på bildene, men trolig en Cooper S.
Countryman har vært på markedet siden 2010, var gjennom et generasjonsskifte som inkluderte hybridisering i 2017 og fikk et ansiktsløft som inkluderte vesentlig lengre elektrisk rekkevidde så sent som i 2020.
Den er ifølge OFV suverent mest solgte Mini-modell i Norge med nesten 5500 nye biler siden 2010 – noe som utgjør over halve Mini-salget denne perioden. Hittil i år er det registrert 451 nye Countryman.