-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Den minste av Audis elbiler
Audi har en høy takt på elektrifiseringen. Denne kan være på plass om et år eller to.
Når Audi lanserer neste generasjon Q2 blir den langt mer aktuell i Norge. Da kommer den nemlig også som elbil.
Audi har besluttet at A1 ikke skal fornyes, og dermed overtar Q2 posisjonen som minstemann i familien.
Den kompakte SUV-en har vært på markedet siden 2016, og det er ifølge OFV registrert 1545 nye biler på norske skilter – noe som plasserer den mellom Q5 og Q3 i perioden. Antallet er imidlertid beskjedent om vi sammenligner med e-tron (21.237) og Q4 e-tron (5247).
Den kan endre seg dramatisk når Q2 e-tron entrer markedet om et år eller to.
Det fins allerede en Q2 e-tron, men kun i lang utgave, og da skjønner du antagelig at dette er en modell som kun selges i Kina.
Den kunne selvsagt også vært tilbudt i Europa, men med en rekkevidde på beskjedne 265 kilometer etter den kinesiske NEDC-syklusen ville den nok bokstavelig talt kommet til kort her med rundt 200 km realistisk rekkevidde.
Bilen skal bygges på en helt ny elbilplattform (SSP) som skal være enda mer fleksibel enn dagens MEB og PPE-plattformer.
Den skal benytte batterier med helt nye teknologi som blir vesentlig rimeligere i produksjon samtidig som energitettheten økes.
Trolig er det snakk om realistisk rekkevidde på rundt 400 kilometer i basisversjon kombinert med lynlading.
Første nye elbil fra Audi blir trolig Q6 e-tron som skal presenteres inneværende år, og så har vi fått klare signaler på at A6 e-tron er i løypa, både som kombikupe og stasjonsvogn – eller Avant som det heter i Audi-vokabularet.