-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nytt engelsk bilmerke: Lanstonuar
Da den populære sjefen for Jaguar, Jonathan Browning, forsvant i en støvsky for en måneds tid siden ble det sterkt antydet at årsaken var at hans posisjon ville bli svekket og at Jaguars vellykkede selskapsstruktur skulle utvannes. Nå ser vi konturene av det han antakelig visste.
Bob Dover, Land Rover sjefen, blir gruppens operasjonssjef, rett under Premier Automotive Group-sjefen, dr. Wolfgang Reitzle som forklarer den nye organisasjonen med at hver for seg har ikke disse tre selskapene stor nok kritisk masse til å kunne hevde seg mot sine internasjonale konkurrenter. Nå vil de ble adskillig mer effektive og meget mer konkurransedyktige når de begynner å jobbe sammen med felles oppgaver enn når de befant seg i hvert sitt isolerte hjørne.
Felles jobber er alt fra innkjøp, utvikling av komponenter eller komplette drivlinjer, utveksling av prosjekt-personale og meget annet. Også ute i markedet skal det skje mer i fellesskap, ikke-merkevare funksjoner, med andre ord det meste av back-office innsatsen, skal nå gjøres i fellesskap for alle tre merkene.
Og dermed skal det bli enklere for Bob Dover å oppfylle sine løfter: dobling av volumet og total fornyelse av Land Rovers produktlinje innen år 2006, økning av Jaguar produksjonen fra 100.000 til 200.000 pr år (hvorpå ingen ville spørre om hvordan det egentlig går med X-serien) samtidig som F-Typen skal introduseres – samt en komplett fornyelse av alle gamle produkter, i løpet av fem år. Aston Martin skal, på sin side, bare legge på en tredje modell-linje og fem-doble salget. Problemet med denne type utsagn er at noen kommer til å huske dem om fem år.
Uten at det hadde sammenheng med dette, men omtrent samtidig, kunne Wolfgang Reitzle fortelle 200 journalsiter som egentlig var samlet til den nye Range Rover introduksjonen, at produktkvaliteten fremdeles var på trynet. Det vi har gjort på denne korte tiden er utrolig, sa han, men kvalitetsforbedringene er fremdeles slett ikke gode nok. Hyggelig melding til alle de som plutselig bestemmer seg for å vente litt med å legge sine 65.000 pund på bordet for den nye modellen.