-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Citroën overrasker igjen
Det som er så bra med Citroën er at når de overrasker gjøre de det så gjennomført at vi blir ikke overrasket. Derfor blir denne overskriften helt feil. De overrasker skikkelig, men det overrasker ikke!
La meg begynne i den andre enden:
I fjor høst ble det lovet at Electric Light Orchestra skulle spille sin siste gig i Hyde park i sommer.
Slik gikk det ikke, Jeff Lynne ble sjuk, fant ikke noen ny dato, ELO var død og Citroën dro til Brussel-utstillingen i desember og debuterte sin nye ELO.
Hva de har med hverandre å gjøre?
Ingenting.
Bortsett fra at bandet til Lynne er noe av det mest spesielle som har eksistert noen gang, og ikke prøv å kalle det kult for det er så anti-kult at det burde ikke være mulig og heller mye mer mot Daft Punk enn i retning av noe som helst som har med Rock and Roll Hall of Fame å gjøre (der du forresten finner både hele bandet, og mange av medlemmene!).
Sjangerløs? – men det betyr ikke uten karakter.
Akkurat som bilen.
Hva den er?
Hjemmekino? Kontor? Kolonihage-hytte? XXL i lommeformat?
En vennlig skapning, ikke liten – 4metereogti – C3-størrelse. Seks seter som du kan gjøre hva du vil med, det foran står i midten akkurat som rattet.
Fire hjul, ser ut som en mannskapsbil på månen.
Med masse, morsom finurlig grafikk.
Se bare hvordan det ser ut som om bakdørene står såpass høyt opp at det virker som om taket har en knekk ned der bakdøren tar slutt.
Eller de svarte og sølvgrå vertikale feltene i profilen. Og prøv og se hvor mange rette streker det er i fronten eller hekken, Men ingen har noe med hverandre å gjøre, de er bare kastet ut som ren dekorasjon.
Citroën har ingen pompøse budskap rundt denne konseptbilen. De syns åpenbart det er greit å tenke gjennom hva de gjør av og til.
Bygge en vennlig bil som folk kan leve med, for eksempel.
Her har Citroën fått hjelp både fra Goodyear, til de spesialbygde, men ikke voldsomt, smarte off-road dekkene. Og fra Decathlon, både til smartstoffene inni og til enkelte iterndesign-løsninger.
Dette er en som hadde fyrt opp ønskelisten, hvis jeg hadde møtt den i morgen.