-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Aston blåser liv i Rapide
Rapide er et klassisk navn i Aston Martin slekta. I Detroit kommer det en ny Rapide, 4-dørs Panamera-knuser og produksjonsklar om 36 måneder.
OPPDATERT MED NYE BILDER 10/1-06
Akkurat dette med å rappe gode ideer begynner å bli en gøyal virksomhet. Først fortalte Peugeot at nå skulle de lage en dieseldrevet Le Mans vinner som skulle være klar neste år. Dermed poppet Audi opp med sin, som skal vinne i år.
Så fortalte Porsche at de skal bygge sin fire-dørs Panamera, den skal være klar i 2009. Og nå dukker jommen Aston Martin opp med sin Panamera-utfordrer, fire-dørs og et greit og fleksibelt resultat av Astons nye H/V (horisontal/vertikal) arkitektur-filsosofi. Og den kan være klar i løpet av 2007!
I klartekst vil forresten H/V tankegangen si at bilene er tegnet slik at det er ganske enkelt å utvide dem i alle retninger, for eksempel ved å plusse på akselavstanden.
I forhold til DB9 har denne prototypen fått nesten 30 centimeter lenger akselavstand, noe som gir plass til to personer bak – eller mer enn 600 liters bagasjeplass med baksetene slått ned. Drivlinjen er kjent, 480 hester fra 12 sylindere på til sammen seks liter som drar gjennom en seks-trinns kasse i bakakselen.
Navn med røtter
Så var det navnet da. Den første Rapide satt på en Lagonda, søstermerket til Aston Martin, som debuterte i London i 1961. En ganske heslig bil med Touring-bygget karosseri som ikke varte lenger enn til 1964. Deretter dukket det opp en Zagato-designet RapideZ som prototype i Geneve og Torino i 1988. Ikke noe mer ble hørt om den.
Men alt dette er så lenge siden at navnet fremkaller sikkert ikke negative vibber nå. Og i sammenlikning med CLS, eller Continental Flying Spur eller Panamera, er da faktisk Rapide et ganske bra navn?